محمد قمی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

تخلف برخی افراد در صندوق ذخیره فرهنگیان

بعد از چند روز تعطیلات بمناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده نشست علنی خواهند داشت و در این جلسات قرار است طرح‌ها و لوایحی را مورد بحث و بررسی قرار دهند.
کد خبر: ۹۵۶۷۹۱
تخلف برخی افراد در صندوق ذخیره فرهنگیان

به گزارش جام جم آنلاین ، یکی از محورهای مهم این هفته خانه ملت، ارائه گزارش کمیسیون‌ آموزش، تحقیقات و فناوری مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان خواهد بود.

محمد قمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با جام جم آنلاین پیرامون تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان ابراز داشت: در صندوق ذخیره فرهنگیان، مشکلاتی وجود داشت. در یک جلسه مدیر عامل این صندوق و برخی از اعضای هیات مدیره و نیز مسئولان آموزش و پرورش با حضور در کمیسیون آموزش توضیحاتی در رابطه با صندوق ارائه دادند که این توضیحات اعضای کمیسیون را قانع نکرد.

وی تصریح کرد: مسئولین صندوق ذخیره فرهنگیان در توضیحات خود درباره شبهات بوجود آمده اظهار داشتند که؛ حیف و میل‎ها و پرداخت وام‎های نامتعارف مربوط به دوره گذشته است. این در حالی است که وقتی صندوق تحویل گرفته شده ، باید حسابرسی‎ها شفاف و مشخص صورت گرفته باشد.

قمی افزود: برخی افراد در رابطه با تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان دستگیر شده‎اند و بطور کلی ابهامی در مورد این صندوق وجود دارد که باید مرتفع شود. بنابراین کمیسیون تصمیم به تحقیق و تفحص در مورد عملکرد این صندوق گرفت که با رأی بالایی به تصویب نمایندگان رسید.

وی با اشاره بر اینکه وزارت آموزش و پرورش در مقطعی برخی از اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان را عزل کرد که این موضوع بر دامنه ابهامات حول این صندوق افزود ، گفت : این موضوع نشان دهنده وجود مشکلات مدیریتی در عملکرد صندوق مذکور است.

نماینده مردم پاکدشت در پایان خاطر نشان کرد: طرح تحقیق و تفحص مجلس به این معنی نیست که حتما شخص خاصی تخلف نموده، بلکه این امر برای تنویر افکار عمومی و جلوگیری از پایمال شدن حقوق سهامداران صندوق صورت می‎گیرد.

محمدرضا شجاعیان - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها