سخنرانی منتشر شده از نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که تحقیقات رژیم صهیونیستی برای اقدام نظامی علیه ایران پیش از برجام به بن‌بست رسیده بود.
کد خبر: ۹۵۶۷۵۷
کلینتون : اسرائیل نمی‌تواند به تأسیسات هسته‌ای ایران ضربه بزند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، ویکی‌لیکس یک سخنرانی هیلاری کلینتون را در سال 2013 فاش کرده که بر اساس آن، وی از توان‌مندی اسرائیل برای ضربه زدن به برنامه هسته‌ای ایران ناامید بوده است.

بنا بر گزارشی که وبگاه صهیونیستی «جروزالم آنلاین» آن را منتشر ساخته، هیلاری کلینتون در این خصوص گفته است که «اسرائیلی‌ها برای سال‌ها در خصوص این موضوع تحقیق کرده‌اند. حتی اگر می‌توانستند برنامه هسته‌ای ایران را برای چند سال عقب ببرند، این عملیات ارزشمند بود و می‌توانستند جلوی حملات تلافی‌جویانه را هم بگیرند.»

وزیر خارجه سابقه ایالات متحده در این سخنرانی که در «گلدمن ساکس» انجام شده، همچنین اظهار داشته است: «سیاست آمریکا در خصوص یرنامه هسته‌ای ایران جلوگیری از ایجاد قابلیت دست‌یابی این کشور به سلاح هسته ای است. اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، مسابقه هسته‌ای به راه خواهد افتاد و از چنین امری باید با هر هزینه‌ای جلوگیری کرد، بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران [توسط آمریکایی‌ها] یک گزینه است.

این سخنرانی مربوط به 3 سال قبل است که هنوز بسیاری از تاسیسات هسته‌ای ایران از جمله قلب رآکتور اراک و تعداد زیادی از سانتریفیوژها برچیده نشده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها