دانشمندان پابندی را طراحی کرده اند که بستن آن برای ساعاتی به پا باعث می شود تا افراد کمتر مجبور شوند در طول روز به توالت بروند و اجابت مزاج کنند.
کد خبر: ۹۵۶۷۵۰
با این پابند الکترونیکی بیماران مثانه ای کمتر به توالت می روند! (عکس)

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از دیلی میل، این پابند الکترونیکی که بر اساس آخرین دستاوردهای فناوری طراحی شده مانع از این است که افراد دارای مشکل مثانه بارها مجبور به رفتن به توالت شوند.

این دستگاه با اعصابی که مثانه را تحریک می کنند و احساس دروغین ادرار را به وجود می آورند مقابله می کند.

البته این نوع پابند الکترونیکی فقط برای افرادی مناسب است که مثانه بیش از اندازه فعال دارند. با این مشکل فرد بارها احساس می کند باید به سرویس بهداشتی برود این در حالی است که در واقع اعصاب مثانه او تحریک شده است و نیاز به دفع نیست. نحوه کار کردن این دستگاه فرآیند پیچیده ای دارد. عکس العمل بین عضلات لگنی و اعصاب تا حدودی کنترل می شود تا بیماران مبتلا به مثانه بیش از اندازه فعال مدام احساس نکنند که باید به سرویس بهداشتی بروند.

در کسانی که مبتلا به OAB (یا بیماری مثانه بیش از اندازه فعال) هستند، تکانه های عصبی معیوب باعث تحریک عضلات و در ادامه نیاز فوری به ادرار کردن شود. این وضعیت به عنوان "بی اختیاری ادراری 'توصیف می شود.

معمولا زنان به خصوص آنهایی که به تازگی زایمان کرده اند از این عارضه رنج می برند، عارضه ای که ناشی از ضعیف شدن عضلات است. البته این نوع عارضه را می توان با تمرینات عضلات کف لگن کاهش داد.

در اغلب موارد، علت OAB شناخته شده نیست. با این حال، این بیماری بیشتر به شرایطی مانند اسکلروز و بیماری پارکینسون مرتبط است.


این عارضه در افراد مسن و زنان شایع تر است. بعضی از مطالعات نشان می دهد که تنها یک پنجم افراد مبتلا به این عارضه از خدمات پزشکی بهره مند می شوند.

به هر حال در فناوری های جدید یک ایمپلنت بزرگتر از یک تراشه به نام مایکرواستیمیولتور ، در کنار عصب تیبیال در مچ پا قرار می گیرد.

این عصب از پاشنه تا زانو است و به عصب سیاتیک وصل می شود که از پا به لگن متصل است. این عصب در نهایت کنترل مثانه را در دست می گیرد.

در ادامه فرآیندهایی پیچیده باعث می شود تا فرد مبتلا به عارضه مثانه بیش از اندازه فعال، با کمک این پابند بیهوده و بدون جهت احساس ادرار نداشته باشد. در واقع این پابند با اتصال به عصب های مثانه ای احساس واقعی ادرار را نمایان می کند و احساسات بی فرجام را از بین می برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها