معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده به مناسب روز جهانی زنان روستایی ضمن انتقاد از عدم توجه به این روز مهم در کشور ما، تاکید کرد: اختصاص روزی در تقویم ملی به نام "روز زنان روستایی"، می‌تواند در جلب توجهات لازم موثر واقع شود که پیگیری آن در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار دارد.
کد خبر: ۹۵۶۷۲۷
پست اینستاگرامی مولاوردی به مناسبت روز جهانی زنان روستایی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا، شهیندخت مولاوردی آخرین پست اینستاگرامی خود را به "روز جهانی زنان روستایی" اختصاص داد و با تاکید بر نقش مهم زنان روستایی در چرخه اقتصاد و امنیت غذایی اظهار کرد: نقش و تاثیر زنان روستایی را به عنوان عاملان کلیدی دستیابی به تغییرات اقتصادی، محیط زیستی و اجتماعی در تحقق نمی‌توان نادیده گرفت.

در متن پست مولاوردی آمده است:

«15 اکتبر برابر با 24 مهرماه، روز جهانی زنان روستایی نام گرفته است. زنان روستایی که یک چهارم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و 42 درصد نیروی کار کشاورزی در کشورهای در حال توسعه هستند نقش مهمی در اقتصاد و تامین امنیت غذایی خانواده و جوامع ایفا می‌کنند همچنین 16 و 17 اکتبر به ترتیب روز جهانی غذا و روز جهانی کاهش فقر نامگذاری شده‌اند که توالی این سه روز نقش تعیین کننده زنان روستایی و پیوند میان این سه رویداد را یادآور می‌شود به این معنا که در صورت توانمند سازی زنان روستایی و رفع چالش‌های فراروی آنان خانواده و جوامع، با دسترسی پایدار به منابع غذایی گام‌های بلندی در مسیر کاهش فقر بر خواهد داشت.

در سند توسعه پایدار تا 2030 در میان اهداف 17 گانه پایان دادن به فقر در تمامی اشکال آن در سراسر جهان، پایان دادن به گرسنگی و دستیابی به امنیت غذایی و بهبود تغذیه و ترویج کشاورزی پایدار از جمله اهدافی هستند که نقش و تاثیر زنان روستایی را به عنوان عاملان کلیدی دستیابی به تغییرات اقتصادی، محیط زیستی و اجتماعی در تحقق نمی‌توان نادیده گرفت.

از سوی دیگر این روز فرصتی است برای توجه و ارج نهادن به اهمیت نقش و تاثیر حیاتی این گروه از زنان در مدیریت منابع طبیعی و نیز حفظ و پاسداری از هویت‌های بومی و دانش سنتی و هنری محیط روستایی که البته و ظاهرا تا کنون در جامعه ما چندان که باید و شاید این روز مورد توجه قرار نگرفته است. به نظر می‌رسد اختصاص روزی در تقویم ملی به این نام و ترجیحا آخرین روز هفته ملی روستا که مقارن با این روز جهانی است می‌تواند در جلب توجهات لازم موثر واقع شود که پیگیری آن در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار دارد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها