کوسه سفید غول‌پیکر پس از برخورد با قفس ، از داخل قفس غواص نگون بخت سردرآورد.
کد خبر: ۹۵۶۶۹۰
کوسه سفید غول‌پیکر از قفس غواص سر در آورد + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از اس.ام.اچ، در این تصاویر شاهد صحنه‌های باورنکردنی خواهید بود که یک کوسه عظیم سفید پس از برخورد به قفس محافظ شناور در آب دریا ناگهان از کنار غواصی که درون قفس قرار دارد، سر درمی‌آورد. این صحنه‌ها توسط یک شاهد عینی در سواحل مکزیک گرفته و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

فیلمبردار این فیلم در این باره می‌گوید: «در سفر اخیرمان که برای غواصی و مشاهده کوسه‌ها از داخل قفس انجام‌ دادیم، شاهد یک اتفاق بسیار عجیب بودیم. یک کوسه از کنارقفس به داخل آن رخنه کرد. بر خلاف آنچه که به نظر می‌رسد، کوسه مهاجم عظیم‌الجثه به قفس حمله نکرد، بلکه به خاطر خوردن تکه‌های گوشت ماهی تن که توسط طناب در کنار قفس‌ها آویزان می‌شوند، زیادی به قفس نزدیک شد. وقتی که کوسه ها دهانشان را برای گاز گرفتن طعمه باز می کنند، به‌طور موقتی کور می‌شوند. به علاوه آنها در این حالت نمی‌توانند رو به عقب شنا کنند. در این مورد هم کوسه به قصد گاز زدن طعمه‌های کنار قفس با سرعت به‌طرف آن شنا کرد و به‌صورت اتفاقی با کناره قفس برخورد کرد. حیوان در این حالت گیج شده بود و امکان شنا کردن رو به عقب را نداشت و برخورد شدیدش موجب شکستن میله محافظ و ورودش به داخل قفس شد. »

دیدن صحنه‌های این فیلم هر بیننده‌ای را وحشت‌زده و مبهوت می‌کند. مخصوصا وقتی که می‌فهمید در واقع غواصی که داخل قفس شکسته حضور داشته سالم و بدون این‌که هیچ صدمه‌ای ببیند با کمک اطرافیان از قفس خارج می‌شود.

فیلمبردار این صحنه ها می‌افزاید: «یک غواص داخل قفس بود. او از ترسش به ته قفس پناه برده بود و وحشت‌زده شاهد تکاپوی کوسه عظیم سفید، در داخل قفس بود. غواص به‌خاطر این‌که خیلی باتجربه و در واقع استاد غواصی است توانست خونسردی خود را حفظ کرده و در این وضعیت بحرانی آرام باقی بماند. هنگامی که کوسه دوباره خود را به دیواره داخلی قفس کوبید و موفق شد از طریق دریچه بالای آن خود را از داخل قفس خلاص سازد، غواص خونسردانه به سمت بالا شنا کرد و کاملا سالم از قفس شکسته بیرون آمد. کارکنان قایقی که ما با ان سفر می‌کردیم موفق شدند کار فوق‌العاده ای را انجام بدهند. آنها وقتی با این وضعیت آشفته مواجه شدند، بلافاصله در قفس را باز کردند و پس از چند ثانیه که کوسه قفس را ترک کرد، غواص را بیرون کشیدند.»

به هر حال این اتفاق نتوانست مانع سرنشینان قایق شود و فردای آن روز آنها دوباره داخل قفس‌ها رفتند تا کوسه‌ها را از نزدیک تماشا کنند.

فیلمبردار این واقعه می‌گوید: «من سال آینده برای تجربه هیجان در کنار کوسه های بزرگ سفید بودن دوباره به این منطقه می‌آیم.»

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم‌ آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
۰
۰
قفس چینی بوده

نیازمندی ها