هشت ماه پیش پیکر کتک‌خورده او را در برامپتون یافتند و حالا او به کلاهبرداری متهم شده است
کد خبر: ۹۵۶۳۸۹
ایرانی‌تبار ۳۰ میلیون دلاری زیر سایه اتهام کلاهبرداری

به گزارش جام جم آنلاین از رکنا، رضا مختاریان که در سن ۳۳ سالگی می‌گوید از هیچ به ۳۰ میلیون دلار سرمایه رسیده است، طی امسال دوبار در صدر رسانه‌های کانادا قرار گرفت، یک بار در ماه فوریه امسال که پلیس پیکر نیمه‌جان او را کتک‌خورده و مجروح در بلواری در برامپتون پیدا کرد و دوباره این هفته که کمیسیون امنیت انتاریو اعلام کرد که او را به کلاهبرداری متهم کرده و قرار است او در این ماه به دادگاه برود.

رضا مختاریان کیست؟ او چه مسیری را طی کرده تا به قول خودش از هیچ به همه چیز برسد؟ داستان بیزینس پرحاشیه او در نیوزیلند چه بوده و چه کسانی هستند که از نیوزیلند دارند او را دنبال می‌کنند؟ مردانی که در آن شب سرد زمستانی اورا از بازی فوتبال تعقیب کردند از او چه می‌خواستند و با او چه کردند؟ زن و مردی که بعدها به اتهام ربودن او دستگیر شدند چه کسانی بودند؟ حالا چرا پلیس و همه‌ی نهادهای انتظامی اونتاریو بسیج شده‌اند تا سر از کار او در بیاورند؟ راستی رضا مختاریان کیست؟ خبرنگار آتش در این باره گزارش می‌دهد.

۲۵ فوریه ۲۰۱۶ - بلوار وینستون

چرچیل در برامپتون عابری که در این شب سرد از بلوار عبور می‌کند در کناره بلوار متوجه مرد نیمه بیهوشی می‌شود که با دست و پای بسته و کتک خورده و مجروح افتاده است. با رسیدن پلیس این مرد که بعدا معلوم می‌شود رضا مختاریان است و ۳۳ سال دارد به بیمارستان منتقل می‌شود ولی پلیس در گزارش خود می‌گوید که جراحات وارده خطرناک نبوده است. ماجرا به‌طور وسیعی در رسانه‌های کانادا بازتاب یافت و تصویر رضا با صورت کبود در همه‌ی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

در آن زمان رسانه‌ها در توصیف او نوشتند که او خودش را یک چهره شاخص در بیزینس و یک استاد بازار جهانی معرفی می‌کند.

در آن زمان مختاریان به پلیس گفته بود افرادی که او را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند،‌ رقبایش بوده‌اند. به‌گفته‌ی او آن شب با دوستانش فوتبال بازی کرده بود و می‌خواست به خانه‌اش بازگردد که تعدادی آدم بر سر او ریختند و او را داخل یک ماشین ون کشاندند. او می‌گوید به مدت ۱۵ ساعت توسط چهار مرد تنومند گروگان گرفته شده بوده و سه مرد دیگر هم در این ماجرا دست داشته‌اند. مختاریان می‌گوید سطح هوشیاری زیادی نداشته و اتفاقات را با دقت به یاد نمی‌آورد. آنها در آن زمان ماشین بنتلی مدل ۲۰۱۰ با پلاک OCEANSKY که برند رضا مختاریان است می‌دزدند اما چندی بعد پلیس این ماشین را پیدا می‌کند.

۲۳ مارچ ۲۰۱۶، برامپتون

پلیس محلی Peel در نزدیکی برامپتون اعلام می‌کند که با حمله به یک منزل مسکونی دو نفر را که متهم هستند در ربودن رضا مختاری نقش داشته‌اند دستگیر کرده است.

دستگیرشدگان یک مرد ۲۵ ساله به‌نام سلیمان نسیمی و یک زن ۲۶ ساله به‌نام توری ویلیامز معرفی شدند. آنها قرار بود یک هفته بعد در دادگاه حاضر شوند، اما پس از آن هیچ خبری درباره‌ی آنها منتشر نشد. با این همه پلیس هیچ‌گاه وقوع آدم‌ربایی را رسما تایید نکرد.

۴ اکتبر ۲۰۱۶، اتهام کلاهبرداری

رضا مختاریان که حالا کم و بیش در رسانه‌ها نام آشنایی است از سوی کمیسیون امنیت انتاریو متهم به کلاهبرداری می‌شود. بنا به اعلام این کمیسیون، رضا مختاریان ساکن «King City» در انتاریو، متهم به کلاهبرداری عمومی و فعالیت‌های غیرقانونی مالی بین اول جولای ۲۰۱۳ تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۵ است.

همین کمیسیون اعلام می‌کند که تیم‌های عملیاتی و تحقیقاتی RCMP و پلیس استانی انتاریو در تحقیق برای به‌دست آوردن شواهدی از فعالیت‌های غیرقانونی مختاریان شرکت داشته‌اند.
کمیسیون امنیت انتاریو با اعلام اینکه او باید در تاریخ ۲۶ اکتبر در دادگاه حاضر شود، از اعلام جزییات بیشتر درباره این پرونده کلاهبرداری خودداری کرد و ترجیح داد این جزییات آن تا پیش از برگزاری دادگاه، مخفی بماند.

شکایت مشتریان سابق

همان روزها که نام رضا مختاریان به‌عنوان فردی ربوده شده بر سر زبان رسانه‌ها بود، دیوید مارکوویچ، وکیل تعدادی از مشتریان مختاریان اعلام کرد که او از موکلانش کلاهبرداری کرده است. مارکوویچ گفته بود: «او خود را به عنوان یک کارشناس بین‌المللی ارز معرفی کرده است. ما امکان این را نداریم که چیز زیادی را تایید کنیم زیرا نام او به عنوان کارشناس ارزی، ثبت رسمی نشده است. حالا تمام سرمایه‌گذاری موکلان من از بین رفته است.»

رضا مختاریان به روایت خودش و رسانه‌ها

جست‌وجوی کوتاهی درباره‌ی نام رضا مختاریان اطلاعات زیادی را در اختیار می‌گذارد.

رضا مختاریان در گفت‌وگویی با سایت Free Press می‌گوید آنها در ایران زندگی سختی داشته‌اند و پدرش برای گذران زندگی خانواده ۱۲ ساعت در روز ظرف می‌شسته است.

آنها سال ۱۹۸۹ از ایران به کانادا مهاجرت کرده‌اند. او در این مصاحبه می‌گوید که اولین بیزینس خود را در ۱۶ سالگی در زمینه خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در برامپتون راه‌اندازی کرده است.

سایت «Free Press» ادعا کرده که مختاریان حدود ۶۰۰ هزار دلار برای ساخت دو مدرسه و مرکز درمانی در کشورهای هندوستان و کلمبیا کمک مالی کرده است.

رضا مختاریان حالا ۳۳ سال دارد و خود را کارشناس امور ارزی معرفی می‌کند. ضمن اینکه شرکت «OceanSky» متعلق به اوست.



مختاریان در زمینه فارکس (بازار تبادل ارز خارجی) خدمات آموزشی و مشاوره‌ای می‌دهد و ویدئوهایی از او در اینترنت در این زمینه وجود دارد. او پیش از این هم در نیوزلند بیزینس ناموفقی داشته است اما می‌گوید آن اشتباهات را پشت سر گذاشته و در کانادا موفق بوده است.

مختاریان می‌گوید توانسته با برند «OCEANSKY» در مدت کوتاهی حدود ۳۰ میلیون دلار سرمایه به دست آورد. او همچنین یک سایت مشاوره‌ای در زمینه بازار تبادل خارجی ارز به نام «Mentor tips» دارد.

سکوت مختاریان در برابر اتهام کلاهبرداری

رضا مختاریان این روزها، تا سه‌شنبه شب هنگام تنظیم این خبر، در سکوتی کامل از هر اظهارنظری درباره‌ی پرونده‌ی اتهام کلاهبرداری خودداری می‌کند.

اما پس از آدم‌ ربایی که گفت‌وگوهای متعددی از او در همه‌ رسانه‌ها انتشار می‌یافت، در یک مصاحبه گفته بود که این آدم‌ربایی را رقبایش انجام داده‌اند.

او در آن زمان هر گونه ارتباط بین این ماجرا و ورشکستگی خود را در نیوزلند رد کرده و گفته بود: «آنها فقط به دنبال شهرت رسانه‌ای هستند. هیچ کس پول خود را از دست نداده است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها