مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران مطرح کرد؛

کرباسچی پاسخ دهد؛ املاک نجومی کجاست؟!

عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، غلامحسین کرباسچی شهردار پیشین تهران را به مناظره درباره املاک نجومی دعوت کرد.
کد خبر: ۹۵۶۳۱۰
کرباسچی پاسخ دهد؛ املاک نجومی کجاست؟!

به گزارش جام جم آنلاین، عباس سلیمی نمین در گفت و گویی با ایرنا به شماره خبر 82250783 در تاریخ دهم مهرماه 1395 گفته بود: قالیباف تعاونی ها را نظم داد. تعاونی هایی که در زمان شهرداری کرباسچی هیچ نظمی نداشت. اینها که زمان کرباسچی اصلا حساب و کتاب نداشت و شهرداری هر چه می خواست بذل و بخشش می کرد.
پس از انتشار این گفت و گو، غلامحسین کرباسچی در جوابیه مورخ 12 مهرماه جاری که با شماره خبر 82255714 منتشر شد با مردود دانستن این ادعا گفته بود: اصولاً اداره و تشکیل و نظارت بر تعاونی ها ربطی به شهرداری ندارد که شهردار بخواهد به آنها نظم دهد، حتی اگر تعاونی کارکنان شهرداری باشد.
پیرو جوابیه اخیر، عباس سلیمی نمین روز شنبه 24 مهرماه جاری با ارسال نامه ای به ایرنا، شهردار اسبق تهران را به مناظره در این باره دعوت کرد.
متن این نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی
جناب آقای محمد خدادادی
مدیر محترم خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)
باسلام، لطفاً توضیحات تقدیمی این جانب را در پاسخ به جوابیه آقای غلامحسین کرباسچی در معرض قضاوت خوانندگان خود قرار دهید. پیشاپیش از این که زمینه شفاف سازی را برای تشخیص دقیق تر افکار عمومی فراهم می سازید، سپاسگزارم.

سلیمی نمین در این نامه خطاب به غلامحسین کرباسچی گفته است: ضمن عرض سلام باید اذعان دارم که واکنش به دور از انتظار و بسیار تند شما به انتقادی رسانه ای تعجب مرا برانگیخت.

وی افزوده است: جهت اطلاع شما، چون در یک گفت و گوی رسانه ای مسائل متنوعی مطرح می شود پاسخ ها عمق پیدا نمی کند. اهالی ارتباطات امروزین نه می توانند فضای گسترده ای را به تجزیه و تحلیل های مستند و تخصصی اختصاص بدهند و نه خوانندگان آن ها پذیرای مطالب مطولند؛ مگر نشریات تخصصی که صرفاً به یک موضوع می پردازند.

سلیمی نمین ادامه داده است: خبرگزاری جمهوری اسلامی در مصاحبه ای با بنده مسائل عدیده ای را مطرح کرد که می بایست به هر یک حداکثر در حد یک یا دو بند (پاراگراف) پاسخ داده می شد؛ البته اگر این پاسخ ها عقبه اسنادی نداشته باشد ایراد شما وارد خواهد بود و بنده مستحق سرزنش به دلیل بیان مطالبی فاقد پشتوانه و دلیل و مدرک خواهم بود، به علاوه، مگر شما در جوابیه ای که برای خبرگزاری فرستاده اید در مقام طرح ادعای «املاک نجومی» مستندات مربوط را هم ارائه داده اید؟

وی اضافه کرده است: شما با این که بر یک موضوع متمرکز بودید درصدد ضمیمه ساختن مدارک برنیامدید البته این بدان معنی نیست که هیچ برای عرضه به افکار عمومی ندارید بلکه این گونه تلقی می شود که اگر از شما مستنداتی مطالبه شود قادر به ارائه آن ها در مورد اتهاماتی که به مدیریت کنونی شهرداری تهران وارد آورده اید، هستید. این که مستندات شما محکمه پسند باشد یا خیر بحث دیگری است.

سلیمی نمین در بخش دیگری از این جوابیه آورده است: جناب آقای کرباسچی! اگر شما به عنوان دارنده رسانه های مختلف با وزانت مطالبه سند می کردید و بنده از ارائه آن اجتناب می کردم حق داشتید سوابق چند دهه ای روزنامه نگاری حق طلبانه مرا زیر سؤال ببرید؛ کما این که اگر خبرگزاری جمهوری اسلامی مستندات مرا مطالبه می کرد و من قادر به ارائه آن نبودم می توانست از درج اش خودداری کند؛ بنابراین بنده از جناب عالی دعوت می کنم تا با مشارکت در یک گفت و گوی رسانه ای (ترجیحاً تخصصی) با ارائه مستندات خویش اقدامی شایسته و در خور شأن افرادی فرهنگی در راه مبارزه با فساد صورت دهیم.

وی در پاسخ به این بخش از جوابیه کرباسچی که گفته بود «از این که یک مورخ چنین استدلال کند باید درِ تاریخ مبتنی با این استدلال را بست.»، گفته است: در وهله اول مایلم در مورد موضوعی که مورد اهانت قرار گرفته ام با شما وارد بحث شوم و مستندات خویش را ارائه دهم. پیشنهاد می کنم همان پرونده ادعایی «املاک نجومی» را به بحث و بررسی بگذاریم.

سلیمی نمین تاکید کرده است: یک بحث مستدل و قوی رسانه ای می تواند به همه در تشخیص بهتر وقوع یا عدم وقوع تخلف اقتصادی در شهرداری کمک کند. در صورتی که در چارچوب مباحث چالشگرانه بنده و شما اثبات شد که مدیریت کنونی شهر تهران متخلف است خواهید دید که بنده تا چه حد به صیانت از مصالح ملت و مبارزه با فساد پای بندم، اما در صورتی که اقدام دوستانتان را یک بد اخلاقی سیاسی یافتید از شما خواهم خواست تا نگذاریم در این کشور رسم جوانمردی لگدمال شود و مدیران توانمند را که سرمایه این مرز و بوم به شمار می آیند قربانی سیاست ورزی های عرفی گرایانه کنند.

وی یادآور شده است: اگر قبل از اثبات وقوع تخلفی در شهرداری بر طبل «املاک نجومی» بکوبید این شائبه ایجاد خواهد شد که در آستانه انتخابات سال 96 با تصور این که شهردار تهران رقیب جدی کاندیدای مورد نظرتان است در مقام تخریب وی برآمده اید.

سلیمی نمین در بخش پایانی این جوابیه آورده است: امیدوارم هرچه سریع تر دست کم امکان بررسی تخلفات ادعایی صورت گرفته در مدیریت کنونی شهرداری را فراهم آورید تا به صورت منطقی و به دور از هرگونه شائبه ای موجبات رشد سیاسی جامعه را رقم زنیم؛ البته در صورتی که مایل به انجام این وظیفه ملی نیز نباشید ناگزیر خواهم بود برای دفاع از حیثیت خویش به بررسی عملکرد دوران مدیریت شما بر شهرداری تهران بپردازم و مسائلی که قوه قضائیه به دلیل عدم اعتنای درخور به کارکرد رسانه ها از آن غفلت نمود را شفاف سازم تا دست کم شمه ای از کار تاریخی بر شما روشن گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
-
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
۰
۰
میگن دست پیش رو بگیر پس نیفتی

نیازمندی ها