بازار کوپه‌های لوکس در کشورمان در دهه ۵۰ شمسی به شدت داغ بود و محصولات اروپایی همانند مرسدس بنز SLC، سیتروئن SM و جگوار E Type در این دوره طرفداران خاصی داشتند. اما شاید ب‌ام‌و ۳۰۰۰ (کد E۹) را در بین این خودروها یکی از جالب‌ترین نمونه‌ها دانست.
کد خبر: ۹۵۶۲۱۷
وقتی‌گران‌ترین‌کوپه‌ب‌ام‌و در‌ایران تنها‌۲۰۰‌هزارتومان‌بود!

به گزارش جام جم آنلاین از عصر خودرو ، این خودرو به لطف وزن کم، پیشرانه بسیار انعطاف‌پذیر و پربازده و ظاهر خشن و جذاب، تا حدی خود را به یک کوپه فوق سریع نزدیک کرده بود و از رقبای سنگین و باابهتش اندکی فاصله گرفته بود. به لطف همین ویژگی‌ها و تقویت‌پذیر بودن پیشرانه بود که ب‌ام‌و 3000 به یکی از محبوب‌ترین خودروها برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی بدل شد.

با آنکه این خودروها بعدها و در اواسط دهه 70 میلادی با سری 6 جایگزین شد، اما شاید بتوان تا حد زیادی آن را منحصربه‌فرد دانست.

در میانه دهه 50 شمسی، یک دستگاه ب‌ام‌و 3000 CSi در حدود 200 هزار تومان قیمت داشت. این قیمت چیزی در حدود 3 برابر قیمت کوپه کوچک‌تر و محبوب همین برند باواریایی یعنی 2002 بود.

با آنکه بعدها سری6 نیز در تیراژی نسبتا محدود به ایران وارد شد، اما هرگز نتوانست افسانه 3000 را تکرار کند.

امروزه قیمت فرزند خلف ب‌ام‌و 3000 یعنی سری 6 بسته به امکانات و نوع پیشرانه، ممکن است چیزی در حدود 700 میلیون تومان باشد که در حدود 3500 برابر قیمت پدرش در 40 سال قبل است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رسول
-
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
۰
۰
وقتی‌گران‌ترین‌كوپه‌ب‌ام‌و در‌ایران تنها‌۲۰۰‌هزارتومان‌بود! داداش بگو واحد پولیمون چقدر ارزش داشت .
ایرانی
-
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
داداش خودش گفته 3500 برابر ارزش داشته .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها