اختصاصی جام جم آنلاین

افزایش میلیاردرهای جهان

براساس آمار تعداد میلیاردرهای جهان افزایش یافته اما به دلیل رکود و بی ثباتی اقتصاد جهانی میزان کلی ثروت آنها کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۵۵۹۳۱
افزایش میلیاردرهای جهان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هافینگتون پست، بانک سوئیسی مشهور UBS در گزارشی که روز پنجشنبه 13 اکتبر منتشر شد اعلام کرد که با اینکه از نظر عددی تعداد میلیاردرهای دنیا افزایش یافته اما ثروت کلی آنها کاهش پیدا کرده که دلیل آن بی ثباتی و رکود اقتصاد جهانی است.

براساس این گزارش که با همکاری بانک UBS و موسسه پرایس واترهاوس کوپرز تهیه شده است ، سال گذشته 210 نفر وارد جمع محدود سوپر پولدارهای جهان شده اند که تعدادشان به حدود 1400 نفر رسیده است. از این تعداد بالغ بر یک سوم ( 538 نفر) آمریکایی هستند.

منطقه آسیا - اقیانوس آرام با 520 میلیاردر پس از آمریکا در مقام دوم قرار دارد. این منطقه به لطف آسیا برتری آمریکا را از نظر تعداد میلیاردرها مورد تهدید قرار داده است. تقریبا هر سه روز، یک سوپر پولدار در منطقه آسیا ظهور می کند.

اروپا با 339 میلیاردر در مکان سوم جهان جای دارد.

ثروت کلی میلیاردرهای جهان هنوز عظیم است و بالغ بر 4631 میلیارد یورو معادل 5100 میلیارد دلار می شود که دو برابر تولید ناخالص داخلی فرانسه است. با این حال، میزان ثروت کلی سوپر پولدارهای جهان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل 6 درصد کاهش یافته است.

ثروت متوسط این میلیاردرها 3.3 میلیارد یورو معادل 3.7 میلیارد دلار است. این در حالی است که براساس آمار بانک جهانی نزدیک به 800 میلیون نفر از جمعیت جهان با درآمدی حدود 1.70 یورو معادل 1.90 دلار در روز زندگی را سپری می کنند.

مترجم: بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حاشیه‌نشین
-
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
۰
۰
البته در كشور ما به لطف حقوق‌های نجومی دولتمردان احتمال افزایش میلیاردرها دور از ذهن نیست.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها