همزمان با حملات هوایی و زمینی ارتش سوریه به مواضع گروههای مسلح در شرق حلب، گزارش هایی از تمایل افراد مسلح برای خروج و وارد شدن به آشتی مخابره شده است.
کد خبر: ۹۵۵۷۱۳
گروههای مسلح به دنبال خروج از شرق حلب

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، یک منبع نظامی سوری به سانا اعلام کرد: جنگنده های ارتش سوریه مواضع و ادوات گروههای مسلح را در مناطق خان طومان، الزربه، البرقوم، ابوشلیم، معراتا و کفرناها در حومه جنوبی و غربی حلب هدف قرار دادند.

ارتش سوریه طی عملیاتی، مواضع تروریستهای جبهه النصره را در مناطق الراشدین ۴ و الراشدین ۵ واقع در حلب هدف قرار داد و استحکامات تروریستها را نابود کرد.

جنگنده های سوری مواضع داعش را در اطراف دانشکده هوایی در شمال دیرحافر در حومه شرقی حلب هدف قرار دادند.

همزمان تلاش های آشتی ملی در حلب برای وادار کردن گروههای مسلح برای خروج از مناطق شرقی حلب در جریان است. در همین راستا منابع آگاه اعلام کردند: شماری از افراد مسلح، رایزنی ها با دست اندرکاران امور آشتی در سوریه داشته اند و هدفشان ایجاد گذرگاه امن برای خروج آنها و خانواده هایشان از شرق حلب به مناطق غربی آن است.

این منابع افزایش نارضایتی مردم شرق حلب از این گروههای مسلح و از بین رفتن پایگاه آنها و برگزاری تظاهرات متوالی ضد آنها و نیز محاصره کامل شرق حلب از سوی ارتش سوریه را در نرمش این گروهها موثر دانستند

منابع سوری بیان کردند: با وجود اینکه تلاش های آشتی ملی از شانس خوبی برای موفقیت برخوردار است و این شانس به میزان ۵۰ درصد افزایش یافته است اما در عین حال؛ برخی دیگر از گروههای مسلح نگران انتقام گیری جبهه فتح الشام یا همان جبهه النصره سابق هستند زیرا تروریستها فتح الشام وعده انتقام از کسانی که به تلاش های آشتی بپیوندند را داده است.

به گفته منابع سوری، در همین راستا بالگردهای ارتش سوریه اعلامیه هایی در مناطق شرقی حلب ریختند که در آن از گروههای مسلح خواسته شده است که بر ترس غلبه کنند و از طریق گذرگاه های امن از شرق حلب خارج شوند و به ادلب مشابه آنچه ساکنان منطقه الوعر در حمص، درایا و قدسیا در حومه دمشق انجام دادند، بروند.

در همین حال منابع سوری گزارش دادند: به همراه اعلامیه ها، صابون و تیغ ریش تراشی هم در شرق حلب ریخته شده است.

این درحالی است؛ افراد مسلح ضد آشتی، با حملات خمپاره ای به برخی مناطق امن شهر حلب شماری را کشتند و برخی دیگر را زخمی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها