دولت هلند خودکشی را برای افرادی که دوستدار پایان دادن به زندگی خود هستند، قانونی می‌کند.
کد خبر: ۹۵۵۷۰۴
خودکشی در هلند قانونی می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، دولت هلند قصد دارد قانونی را تدوین کند که خودکشی را در این کشور قانونی می‌کند.

دولت هلند در سال 2002 اولین کشوری بود که مرگ آسان را قانونی کرد ولی بر آن اساس تنها بیمارانی که درد و رنج زیادی را متحمل می‌شدند و امیدی به بهبودشان نبود امکان مرگ قانونی برایشان وجود داشت.

دولت هلند روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد اکنون افرادی که احساس می‌کنند زندگی خود را کامل سپری کرده‌اند ولی لزوما بیمار نیستند، اجازه خودکشی خواهند داشت.

وزرای بهداشت و دادگستری هلند در نامه‌ای به پارلمان گفتند که باید جزییات این طرح مورد بررسی قرار بگیرد اما در هر صورت افرادی که خودشان این نظر را دارند که زندگی‌شان به اتمام رسیده باید اجازه پایان دادن به آن را داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ناشناس
-
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
البته كه دولت‌ها بخاطر ناتوانی در حل مشكلات مردم بجای حل كردن مسأله به دنبال راهی برای حذف یا تغییر صورت‌مسأله هستند، لذا با قانونی جلوه دادن خودكشی، كثافت‌كاری‌های مالی و سیاسی خود را پنهان و یا توجیح می‌كنند. صد در صد اجتماع انسان‌ها بایستی مانع از تصویب این قانون شوند و دلسوزان جامعه، مردم را از عواقب آن مطلع سازند.
من نگران تصویب این بی‌قانونی در كشور خودمان از پی افزایش آمار خودكشی‌ها بخاطر ناتوانی در حل مشكلات‌شان هستم. به هر حال درج خبرهایی از این دست نمی‌تواند بی‌دلیل باشد.
زمانه
-
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
و لابد این كار قانونی را تبلیغ و ترغیب هم خواهند كرد یا آگاهانه یا از شیوه‌های تبلیغ پنهان بصورت ناخودآگاه و تلقینی
الناز
-
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
البته كه اگر كسی قصد خودكشی كند از دولت اجازه نمی‌گیرد ولی تصویب این قانون به منزله بی‌مبالاتی و بی‌توجهی دولت به خواست مردم و نیز نادیده گرفتن حق و حقوق آن‌هاست.
نرم افزار موبایل
-
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
عالییه

نیازمندی ها