افزایش ذخایر آب در سدهای تهران

پایتخت بحران آب پائیزی ندارد

وزارت نیرو با اشاره به افزایش آب ذخیره شده در سدهای حاشیه تهران، اعلام کرد: حجم ذخایر آب سدهای تهران در مقایسه با پارسال ۴۱ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۵۵۵۰۰
پایتخت بحران آب پائیزی ندارد

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت نیرو، وزارت نیرو با انتشار گزارش در تشریح آخرین وضعیت ذخیره آب سدهای حاشیه استان تهران، اعلام کرد: وضعیت مخازن سدهای تهران از ابتدای سال جدید آبی تاکنون بیانگر افزایش ۹ درصدی حجم آب ورودی بوده، این درحالی است که حجم آب خروجی از این سدها در همین بازه زمانی با افزایش ۳۵ درصدی روبرو بوده است.

در حال حاضر حجم کل مخازن پشت سدهای تهران برابر با ۷۷۵ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۴۱ درصد رشد را نشان می دهد.

بیشترین حجم آب موجود در بین سدهای تهران مربوط به سد طالقان با ۳۰۳ میلیون مترمکعب آب است که در مقایسه با سال گذشته ۵۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

کمترین آب موجود در مخازن سدها نیز مربوط به سد لتیان با ۶۷ میلیون مترمکعب آب بوده، که البته در مقایسه با سایر سدهای تهران با ثبت رقم رشد ۸۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیشترین رشد را داشته است.

همچنین کمترین و بیشترین حجم آب ورودی به سدهای تهران به ترتیب مربوط به سد طالقان با سه میلیون مترمکعب آب و سد لتیان و ماملو هر کدام با هفت میلیون مترمکعب آب بوده است.

بیشترین و کمترین میزان خروجی آب نیز در همین بازه زمانی به ترتیب مربوط به سد لار با ۲۱ میلیون مترمکعب آب و سد طالقان با ۶ میلیون مترمکعب آب بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها