دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حزب الله، عاشورای امسال را روز اعلام همبستگی و همدردی با ملت یمن اعلام کرده و از امت عربی و اسلامی می خواهد تا همبستگی خود را با این ملت مظلوم اعلام کنند.
کد خبر: ۹۵۵۴۱۲
راهپیمایی  روز عاشورا برای ابراز همدردی با مردم یمن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، دبیرکل حزب الله به مناسبت نهمین شب ماه محرم در مراسم مرکزی عاشورایی که حزب الله در مجمع سیدالشهداء (ع) در منطقه الرویس ضاحیه جنوبی بیروت برگزار کرده است، افزود: جنایت صنعا در چارچوب یک سال و نیم جنگ وحشیانه و تجاوزکارانه ائتلاف تحت سرکردگی سعودی صورت گرفت.

سید حسن نصرالله در این سخنرانی که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، خاطرنشان کرد که کشتار ملت یمن در صنعا، جهان را به لرزه درآورد و حتی کسانی را که همواره سکوت می کردند درمقابل این جنایت دست پاچه و شرمنده کرد.
دبیرکل حزب الله تصریح کرد: ما در حزب الله در مراسم های روز عاشورای امسال پرچم یمن را به اهتزاز در می آوریم و در حمایت از ملت یمن و برای ابراز همبستگی با آنان شعار می دهیم.
وی اظهارداشت: حزب الله ،عاشورای امسال را «روز همبستگی ، همدردی ، حمایت و کمک به ملت یمن» نامگذاری کرده است.
سید حسن نصرالله همچنین به عملیات فداکارانه شهید « مصباح ابوصبیح» مجاهد فلسطینی در شهر قدس اشاره و آن را عملیاتی ستودنی توصیف کرد.
دبیرکل حزب الله با تبریک و تسلیت به ملت فلسطین و خانواده شهید مجاهد ابوصبیح به ویژه دختر او، بر اهمیت همبستگی با این ملت ، خانواده شهید و همچنین بر حمایت از مقاومت تاکید کرد.
به دنبال عملیات شهادت طلبانه روز یکشنبه ابوصبیح درقدس و هلاکت دو صهیونیست و زخمی شدن شش صهیونیست دیگر، نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی با یورش به منزل این شهید درشهرک الرام در شمال قدس، «ایمان» دختر 14 ساله او را بازداشت کردند.
نیروهای اشغالگر صهیونیستی ساعاتی بعداز بازداشت پدر و دو برادر شهید ابو صبیح ، دختر او را هم بازداشت و به یکی از بازداشتگاه ها منتقل کردند.
ایمان با انتشار یک کلیپ ویدیویی به اقدام پدرش در اجرای عملیات شهادت طلبانه قدس ابراز افتخار کرده بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها