مشاور امور فرهنگی شرکت عمران شهر جدید عالیشهر خبرداد؛

شب های پرخاطره و شاد به مناسبت اعیاد شعبانیه

کمبود امکانات شهری و زیرساختی در شهر جدید عالیشهر موضوعی است که ساکنان این شهر 22 هزار نفری استان بوشهر را همچنان آزار می‌دهد و حتی با گذشت دو سال از تاسیس شهرداری نیز اقدام موثری برای رفع کمبودهای اصلی این شهر انجام نشده است.
کد خبر: ۹۵۵۲۳۴
عالیشهر، همچنان محروم از امکانات

عالیشهر در 24 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر و در جاده دلوار در دامنه کوه کلاتک قرار دارد. قرار داشتن شهر در دامنه کوه و داشتن ارتفاعی بالاتر از 50 متر از شهر بوشهر، شرایط اقلیمی بهتری را برای این شهر فراهم آورده به طوری که قرار بوده سرریز جمعیت بوشهر در این مکان اسکان یابد.

به گزارش جام‌جم، اما به باور کارشناسان، عالیشهر بیشتر شبیه یک خوابگاه است و فاقد موقعیت‌های اقتصادی، صنعتی و بنگاه‌های سرمایه‌گذاری است.

اما آنچه بیش از هر چیز موجب رنجش ساکنان عالیشهر شده، این است که چرا از ابتدا کارشناسی‌های لازم برای توسعه شهری که قرار است نگین فردای استان بوشهر باشد، صورت نگرفته است. در حالی که روز به روز بر جمعیت آن افزوده می‌شود اما نسبت به رشد سریع جمعیت، امکانات رفاهی، آموزشی و فرهنگی در آن ایجاد نشده است.

یکی از ساکنان عالیشهر در این باره به جام‌جم می‌گوید: با وجود این‌که مدت‌ها از تاسیس شهر می‌گذرد اما هنوز امکانات آن به نحوی نیست که پاسخگوی جمعیت حاضر در آن باشد به گونه‌ای که بسیاری از مردم برای انجام امور روزانه خود به چغادک رفته و نیازهای خود را از آنجا تامین کنند.

سعید بهروزی می‌افزاید: مثلا جایگاه سوختی که حدود چهار، پنج سالی است که راه‌اندازی شده، غیرفعال است و مردم ناچار باید به جایگاه سوخت مابین چغادک و عالیشهر مراجعه کنند. بهروزی بیان می‌کند: نبود شبکه دفع فاضلاب شهری در عالیشهر باعث شده فاضلاب‌های خانگی در سطح کوچه‌ها و خیابان‌ها جاری شوند. وی یادآور می‌شود: همچنین درمانگاه عالیشهر بسختی توانایی خدمات‌دهی برای آتل‌بندی ساده، شکستگی معمولی یا بخیه زدن پارگی را دارد و در بیشتر موارد مصدوم را به بیمارستان‌های شهر‌های اطراف اعزام می‌کنند.

درحال تلاش هستیم

درهمین حال مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر از تلاش برای توسعه این شهر و به ثمر رسانیدن پروژه‌های نیمه تمام یا راکد سخن می‌گوید. علی مقاتلی به جام‌جم می‌گوید: احداث استخر ورزشی با پیشرفت فیزیکی حدود 60 درصد و مجتمع فرهنگی هنری در ضلع جنوبی فاز یک عالیشهر در دست اجراست که از این نظر عالیشهر اولین شهر جدید کشور است که توانسته از اعتبارات استانی بهره‌مند شود.

وی ایجاد اماکن تفریحی شامل پارک ابریشم، تابان و همچنین ایجاد کلانتری، مرکز بهداشت و مراکز آموزشی همچون دبستان 12 کلاسه، مدرسه راهنمایی شش کلاسه و هنرستان هشت کلاسه را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای این شهر عنوان می‌کند. مقاتلی با اشاره به روشنایی محور ورودی عالیشهر یادآور می‌شود: روشنایی محور ورودی عالیشهر را با وجود این‌که اداره برق استان به دلیل کمبود اعتبارات از تامین برق فشار متوسط آن سر باز زد، به عهده گرفتیم و امیدواریم تا یکی دو ماه آینده شبکه برق آن اجرا شود. وی در خصوص طراحی شبکه دفع فاضلاب شهری عالیشهر عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شده طرح شبکه دفع فاضلاب شهری عالیشهر توسط شرکت آبفای استان در مرحله مطالعه قرار دارد.

قبرستان و تاکسی هم ندارد

در همین حال، شهردار عالیشهر با بیان این‌که مشکلاتی از قبیل نداشتن قبرستان، تاکسی، جایگاه سوخت و شبکه فاضلاب شهری در عالیشهر همچنان برطرف نشده، به جام‌جم می‌گوید: در سال94 اعتبار در نظر گرفته شده برای عالیشهر 16 میلیارد ریال بود که تنها 50 درصد آن یعنی هشت میلیارد محقق شد و امسال هم با کاهش بودجه روبه‌رو هستیم و هم با گذشت شش ماه از سال، ریالی اعتبار دریافت نکرده‌ایم. بشیر احمدی می‌افزاید: برای اجرای شبکه فاضلاب شهری در عالیشهر تاکنون بیش از 20بار مکاتبه با استاندار بوشهر، فرماندار و شرکت آبفا انجام داده‌ایم ولی هنوز پاسخ روشنی داده نشده است. وی اضافه کرد: اکنون به علت نداشتن هیچ‌گونه تاکسی، سرویس‌دهی درون‌شهری هم نداریم. ناوگان اتوبوسرانی هم در عالیشهر وجود ندارد.

راضیه بوستانی

جام‌جم بوشهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها