اختصاصی جام جم آنلاین

10 عکس برتر ورلد پرس فتو

یانیس بهراکیس ، عکاس یونانی خبرگزاری رویترز شنبه شب 8 اکتبر جایزه نخست عکس جنگی جوایز گزارشگران جنگ بایو- کالوادوس فرانسه را در دو بخش هیات داوران و هیات مردمی به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۹۵۵۰۵۹
اهدای جایزه معتبر فتو ژورنالیسم جنگی به عکاس رویترز + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لوموند، جایزه بایو- کالوادوس فرانسه هر سال از آثار گزارشگران جنگی تقدیر می کند. در بیست و سومین دوره برگزاری این جایزه 50 گزارشگر مشهور حرفه ای گرد هم آمدند تا برندگان بخش های مختلف آثار گزارشگران جنگی را انتخاب کنند.

یانیس بهراکیس ، عکاس یونانی خبرگزاری رویترز برای عکسی از پناهندگان سوری که سوار بر قایقی بادی از دریا اژه عبور کرده تا خود را از سواحل ترکیه به جزیره ای یونانی برسانند ، مورد تقدیر قرار گرفت و جایزه بهترین عکس جنگی را در دو بخش هیات داوران و هیات مردمی دریافت کرد.

ژان - کلود گییبو ، رئیس هیات داوران گفت: این عکس فوق العاده است ، هنگام طلوع خورشید ، قایقی بادی که موتورش از کار افتاده است مملو از پناهندگان سوری که می خواهند از ترکیه به خاک یونان پناه ببرند، در دریا سرگردان شده است.

یانیس بهراکیس ، گزارشگر 55 ساله به نوبه خود تاکید کرد: معمولا من اخبار جنگی را پوشش می دهم و هنگامی که به خانه ام در یونان باز می گردم ، احساس می کنم به بهشت باز گشته ام. این عکس نشان می دهد که اکنون جنگ به خانه من آمده است.

در بخش خبر نوشتاری جنگی وولفگانگ بائر، گزارشگر مستقل آلمانی برای گزارشی در مورد زنانی که قربانی گروه تکفیری بوکوحرام در نیجریه شده اند و در هفته نامه دی زیت منتشر شد ، جایزه نخست را به خود اختصاص داد.

در بخش اخبار جنگی رادیویی ، جرمی باون از بی بی سی نیوز برای گزارشی در مورد غیر نظامیان یمنی که قربانی حملات و محاصره کامل یمن توسط سعودی ها شده اند، جایزه اول را دریافت کرد.

-

-

در بخش تلویزیون جایزه فیلم کوتاه به آرنو کنت و استفان گیئومو از شبکه فرانس 2 برای « موصل : فرار به هر قیمت» داده شد و جایزه فیلم بلند به ایمان اوقانا و وارزیر جاف برای گزارش « جاده فلوجه » که از شبکه ویس پخش شد، اختصاص پیدا کرد.

مترجم : بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها