نخستین تونل جاده ای که از زیر آب های تنگه بسفور ترکیه می گذرد تا حدود 2 ماه دیگر افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۴۹۷۶
تونل جاده ای بسفور افتتاح می شود + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ای . تی . اس، شهر استانبول در روز 20 دسامبر 2016 شاهد افتتاح یک پروژه غول آسا خواهد بود : نخستین تونل جاده ای به طول بیش از 5 کیلومتر در زیر آبهای تنگه بسفور که امکان سفر با اتومبیل را از سواحل اروپایی و آسیایی ترکیه فراهم می کند.


رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه پشت فرمان اتومبیل به همراه بینالی ییلدریم ، نخست وزیر و احمد ارسلان وزیر حمل و نقل این کشور روز شنبه از تونل آماده افتتاح اوراسیا عبور کردند.

رجب طیب اردوغان در یک سخنرانی که از تلویزیون ترکیه پخش شد، گفت: این مسیر جدید جاده ای که احداث آن در فوریه سال 2011 آغاز شده بود روز 20 دسامبر به روی عموم گشوده خواهد شد. تونل اوراسیا این امکان را فراهم می کند تا بتوان ظرف تنها چند دقیقه از ساحل آسیایی به ساحل اروپایی استانبول و بالعکس سفر کرد.

اردوغان افزود: از روز 29 اکتبر 2013 و افتتاح تونل ریلی مرمره که بخشی از آن از زیر بسفور عبور می کند تاکنون 156 میلیون نفر از ساحل آسیایی به ساحل اروپایی و بالعکس رفته اند. وی شادمانه گفت: « تمام این ها یک رویا بود که به حقیقت تبدیل شد».

شهر استانبول با 18 میلیون جمعیت شاهد اجرای پروژه های متعددی برای سهولت رفت و آمد شهروندانش بین دو سوی سواحل آسیایی و اروپایی است. در ماه اوت سال جاری میلادی رئیس جمهور ترکیه سومین پل دو سوی سواحل استانبول به نام « سلطان سلیم یاووز» را افتتاح کرد.

مترجم: بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رضا
-
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
۰
۰
مسئولین ما یك كمی یاد بگیرند. شما رو بخدا فرودگاه امام (ره) را با فرودگاه آتاتورك و پروژه های تهران را با پروژه های استانبول مقایسه كنید.
ارش
-
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
۰
۰
ایران هم تونل بین كیش وسرزمین اصلی احداث كرد

نیازمندی ها