رئیس جمهوری آلمان از نقش پادشاه اردن در حفظ صلح در منطقۀ آشوبزده خاورمیانه و یاری به آوارگان سوری ستایش کرد.
کد خبر: ۹۵۴۹۷۰
پادشاه اردن جایزه صلح گرفت

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از عصر ایران، جایزه صلح منطقه وستفالیا واقع در آلمان به ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن هاشمی، تقدیم شد.

یواخیم گاوک، رئیس جمهوری آلمان، در نطقی ستایش‌آمیز خطاب به پادشاه اردن گفت: «شما و هم‌میهنانتان الگویی برای انسانیت و نوع‌دوستی ارائه دادید».

جامعه اقتصادی وستفالن و لیپه بر آن است که با اهدای این جایزه از تلاش‌های پادشاه اردن در جهت حفظ صلح و ثبات در خاورمیانه قدردانی کند.

رئیس جمهوری آلمان در نطق خود گفت: حدود ۶۵۶ هزار آواره سوری در اردن زندگی می‌کنند. او یادآوری کرد که رسیدگی به این جمعیت بخش مهمی از بودجه کشور را می‌بلعد.

به گفته گاوک پادشاهی اردن در بحران کنونی و در بحران‌های پیشین همواره از آوارگان کشورهای همسایه با آغوش باز استقبال کرده و با سخاوت تمام امکانات خود را در اختیار آنان گذاشته است.

منطقه وستفالیا به بخش شمالی ایالت نوردراین - وستفالن اطلاق می‌شود.

جایزه صلح وستفالیا به قیمت 100هزار یورو پرارزش‌ترین جایزه صلح در آلمان به شمار می‌رود.

این جایزه از سال ۱۹۹۸ هر دو سال یک بار به افراد و نهادهایی تقدیم می‌شود که کاری نمایان در خدمت به صلح و آشتی میان ملت‌ها انجام داده باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ایرانی
-
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
۰
۰
چه شد ؟ قراربود این آقا دجال شود ؟ حالا جایزه صلح گرفته ؟ البته اگر كارانسانی كرده مباركش باد .
نرم افزار موبایل
-
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
۰
۰
سلام این اقا از پاچه خور های عربستانه ویكی از جنگ طلبهای منطقه است وامریكا شدیدا از این حكومت پادشاهی حمایت میكند وگرنه كاری برای ارامش سوریه انجام نداده وبصورت موازی با عربستان هم پیاله است
عبدالله
-
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
۰
۰
شدت و حدت خودباختگی، بی هویتی، سرسپردگی و . . . ، سران و سیاست مداران غربی را ببینید تا چه حد است كه به یك همكار داعش و النصره و جنایت كاران جنگی و آل سعود، جایزه ! آنهم از نوع صلحش ! می دهند و رئیس جمهور سر سپرده صهیونیست آلمان او را به خاطر پذیرائی 3-4 ساله از حدود 600 هزار نفر از فراریان داعشی و امثالهم لایق قدرانی می داند !!!!
اگر قرار باشد به خاطر پناه دادن پناهندگان به رهبران و روسای دول جایزه داده شود، چرا برای پناه دادن و پذیرائی سی و چند سال، از بیش از 3/5 میلیون پناهندگان افغانی و دیگر كشورها هرگز حتی از جمهوری اسلامی ایران یك تشكر خشك و خالی هم نكرده اند؟؟!!
پس معلوم می شود این قدردانیها بخاطر سرسپردگی این جانیان مفلوك به صهیونیزم است.
پرویز
-
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
۰
۰
یك رگه این پادشاه انگلیسی است - جایزه صلح كه آلمان بخواهد بدهد ارزشش معلوم است چی است فقط كافی است به ۶۰ و ۷۰ سال پیش نگاه كرد و برپا كردن یكی از مرگبارترین جنگ های جهانی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها