سرویس وای فای عمومی طی روزهای اخیر از سوی شرکت مخابرات ایران و اپراتور اول ارتباطی در نقاطی چون فرودگاه‌های تهران و نمایشگاه بین‌المللی تهران ارائه شده است.
کد خبر: ۹۵۴۸۴۱
وای‌فای شهری به فرودگاه‌ها رسید

به گزارش جام جم آنلاین ،داوود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران با اعلام این خبر گفت: از حدود یک سال و نیم قبل شرکت مخابرات ایران و شرکت همراه اول برنامه‌ریزی‌هایی را جهت ارائه‌ی سرویس وای‌فای شهری به عمل آورده بودند که در نتیجه این برنامه‌ریزی‌ها در فاز اول این سرویس در مکان‌های پرتردد راه‌اندازی خواهد شد.

وی در عین حال اظهار کرد: نوع ارائه خدمات در قالب این سرویس بدین شکل است که مشترکان همراه اول به محض ورود به این اماکن بر روی تلفن همراه خود این پیام را می‌بینند که امکان اتصال به شبکه وای‌فای شهری وجود دارد. بدین ترتیب مشترک می‌تواند جای بسته اینترنت خود از این سرویس استفاده کند.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با ایسنا،با اشاره به این‌که در برخی مناطق به صورت دوره‌ای ممکن است تعداد مشترکان تلفن همراه و استفاده‌کنندگان از اینترنت افزایش یابد، ادامه داد: به عنوان مثال در برخی نقاط مانند استادیوم‌ها، فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها و یا اماکن مذهبی این وضعیت وجود دارد و ممکن است در شرایط خاص به یکباره تعداد افرادی که در این نقاط وجود دارند افزایش قابل توجهی داشته باشد که در چنین شرایطی ارائه‌ی سرویس وای‌فای شهری می‌تواند نقش موثری در دسترسی مردم به خدمات بهتر ایفا کند.

زارعیان با بیان این‌که در حال حاضر این طرح در برخی نقاط دیگر تهران نیز به صورت آزمایشی در حال اجراست، عنوان کرد: در گام بعدی امکان ارائه‌ی این سرویس در استان‌های قم، اصفهان، خراسان و تبریز ایجاد خواهد شد و در نهایت شرایط برای توسعه این سرویس در کل کشور فراهم است.

وی درباره سرعت اینترنت در قالب استفاده از سرویس وای‌فای شهری نیز متذکر شد: شبکه وای‌فای می‌تواند سرعت‌های مختلفی داشته باشد که در حال حاضر حداقل سرعت آن برابر با سرعت نسل سه تلفن همراه بوده و این امکان وجود دارد که این سرعت افزایش هم داشته باشد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران همچنین تاکید کرد: در گام اول اجرای این طرح امکان استفاده از این سرویس تنها برای مشترکان بسته‌های اینترنت همراه اول فراهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها