مرد پشیمان که همسرش را به‌خاطر پیدا شدن بسته‌های مواد مخدر در چمدانش به قتل رسانده بود، با گذشت اولیای دم بزودی آزاد می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۷۶۴
بخشش مرد همسرکش به خاطر فرزندانش

به گزارش جام‌جم، صبح اول اسفند سال 90 مرد 44 ساله‌ای به نام احسان در تماس با پلیس از ماجرای کشته شدن همسرش خبر داد.

در پی این تماس، تیمی از ماموران به قتلگاه زن جوان در خیابان گلستان دوم منطقه صادقیه اعزام و با جسد زن 36 ساله‌ای که در اتاق خواب خفه شده بود، روبه‌رو شدند.

احسان در بازجویی‌ها گفت: سال 89 با همسرم دچار اختلاف شده و همین باعث جدایی ما شد. دو فرزند پسر 9 و دو ساله دارم که پس از مدتی تصمیم گرفتم دوباره با ناهید زندگی کنم و در حالی که کسی از این ماجرا اطلاع نداشت، به دفترخانه‌ای رفتیم و ناهید زن صیغه‌ای‌ام شد. در این مدت گاهی اوقات به خانه ناهید می‌آمدم تا این که امروز پس از ورود به خانه‌اش با جسد او در اتاق روبه‌رو شدم.

در ادامه تحقیقات، ماموران به رفتارها و حرف‌های شوهر موقت مقتول مشکوک شدند و احسان پس از تناقض‌گویی، بناچار به کشتن همسرش اعتراف کرد.

او در جلسه محاکمه در دفاعیاتش گفت: به خاطر کارم بیشتر اوقات به بندرعباس سفر می‌کنم و روز حادثه وقتی از خانه ناهید خارج شدم، در نزدیکی فرودگاه متوجه جاسازی مواد مخدر در چمدانم شدم و چون احتمال می‌دادم این توطئه از سوی ناهید بوده، به خانه بازگشتم. وقتی ناهید مرا دید، شوکه شد و اصرار داشت که جاسازی مواد کار او نبوده و هیچ توطئه‌ای در کار نیست. در حالی که بشدت عصبانی بودم، ابتدا او را کتک زدم و با دستانم خفه‌اش کردم.

رئیس دادگاه و چهار قاضی مستشار وارد شور شده و احسان را به اتهام قتل عمد به اعدام در قبال دریافت تفاضل دیه زن محکوم کردند که این حکم در شعبه 7 دیوان عالی کشور تائید شد.

چندی پیش پدر و مادر ناهید با مراجعه به دادسرای جنایی تهران خواستار بخشیده شدن قاتل دخترشان شدند اما چون مقتول دو پسر صغیر دارد، پرونده طبق ماده 356 قانون مجازات اسلامی به معاونت اول قوه قضاییه ارجاع شد که پس از بررسی‌های تکمیلی از سوی قوه قضاییه احسان به پرداخت سهم دیه دو فرزندش محکوم شد. در ادامه متهم یک واحد آپارتمان را به نام فرزندانش کرد.

صبح دیروز احسان از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و در دفاع از خود گفت: بعد از جدایی از همسرم مدتی در خارج از کشور بودم اما به خاطر فرزندانم برگشتم. شب حادثه برای دیدن فرزندانم به خانه ناهید رفتم. صبح در مسیر فرودگاه متوجه بسته‌های مشکوک در چمدانم شده و به تصور این که این کار توطئه‌ای از سوی ناهید است، به خانه بازگشتم. از سوی دیگر به خاطر یک مشکل مالی عصبانی بودم. همین عوامل باعث شد اشتباه کنم و همسرم را بکشم.

وی ادامه داد: پنج سال است در دارالقرآن زندان فعالیت دارم و در این مدت هیچ اشتباهی مرتکب نشدم. اولیای دم هم بزرگواری کردند و بدون هیچ چشمداشتی و به خاطر فرزندانم مرا بخشیدند.از دادگاه هم درخواست بخشش دارم. از کارم پشیمانم .

پس از دفاعیات متهم،قضات وارد شور شدند و قرار است قاتل بزودی آزاد شود.

2 قاتل در آستانه تاسوعای حسینی بخشیده شدند

دو مرد که در جنایت‌های جداگانه دستگیر و به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم مقتولان در آستانه تاسوعای حسینی بخشیده شدند.

نخستین اعدامی مردی بود که 13 خردادسال 92 در جریان درگیری مردی را در شهرستان بجنورد به قتل رسانده و دستگیر شده بود. این متهم که آن زمان 25 سال داشت، پس از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شد. او در شعبه دوم دادگاه کیفری استان خراسان شمالی محاکمه و با توجه به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. این رای از سوی قضات شعبه 11 دیوان عالی کشور تائید و به اجرای احکام ارسال شد. قرار بود این حکم با گذشت سه سال از قتل در زندان اجرا شود که اولیای دم به خاطر رضای خداوند و حرمت ماه محرم، طناب دار را از گردن قاتل فرزندشان در آوردند و او را بخشیدند تا فرصتی دوباره برای زندگی پیدا کند.

دومین اعدامی مرد 40 ساله‌ای بود که از سال 1389 به اتهام قتل عمد فردی دستگیر و به زندان سمنان منتقل شده بود. او در دادگاه به قصاص محکوم شده بود و بیش از شش سال در زندان سمنان به سر می‌برد تا این که با تلاش‌ها و رایزنی‌های شورای حل اختلاف زندان، سرانجام رضایت شاکی‌ها جلب شدو آنها قاتل را در ایام محرم بخشیدند.

این دو زندانی بخشیده شده قرار است از جنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
-
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
۰
۰
این مرد دیگه برای بچه هاش پدر نمیشه

نیازمندی ها