فرصت ها و تهدید ها برای بازار خودرو شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن، رئیس سازمان گسترش و نوسازی و رئیس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت بررسی شد.
کد خبر: ۹۵۴۶۵۷
خودروسازان کره‌ای حاضر به فعالیت در ایران نشدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قرارداد جدید با رنو، فرصت ها و تهدید ها برای بازار خودرو امشب 17 مهر در برنامه گفتگوی ویژه خبری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون قرارداد جدید با رنو گفت: باید به سمت استفاده از برندهای دارای مزیت برویم تا خودروها به درد مردم بخورد.

وی با اشاره به اینکه، قاطبه مردم خواهان تولید اتومبیل با کیفیت و با قیمت منطقی و ارزان هستند افزود: امروزه خودرو دیگر کالای لوکس به حساب نمی آید بلکه به دلیل مشکلات حمل ونقل عمومی این کالا جزء لاینفک زندگی مردم شده است.

معظمی با اشاره به اینکه، هیچ محدودیتی برای مشارکت خودروسازان داخلی با خارجی ها وجود ندارد اظهار داشت: یکی از خودروسازان داخلی با آلمانی ها مذاکره کرده و در آینده نزدیک قرداد میان آنها منعقد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه، با خودروسازان کره ای وارد مذاکره شدیم اما آنها حاضر به سرمایه گذاری نشدند ادامه داد: محصولات چین فقط برای مصرف داخلیشان است لذا صادرات کمی دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه، گروه پژو و سیتروئن پنج شنبه هفته گذشته با یکدیگر قرارداد بستند خاطرنشان کرد: سال گذشته600 میلیارد سهام سازمان گسترش و نوسازی واگذار شد و امسال هم این روند در پیش گرفته شد.

وی گفت: شرط ورود خودروسازان به قرارداد های جدید استفاده حداکثری از توانمندی داخلی و صادرات است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها