در نمایشگاه بین‌المللی وسایل موتوری IAA که در هانوفر آلمان برگزار شد، شرکت دایملر مرسدس بنز، خبر از تولید کامیون تمام الکتریکی داد.
کد خبر: ۹۵۴۴۵۱
اولین کامیون تمام‌ الکتریکی مرسدس بنز

این کامیون با نام کامیون الکتریکی شهری با سه باتری لیتیوم ـ یونی حرکت می‌کند و با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی تا حدود 200 کیلومتر را طی کند. این مسافت با توجه به این که این کامیون برای سفرهای درون‌شهری ساخته شده، چندان بد نیست، اما بنابر گزارش پایگاه خبری کارسکوپس، این کامیون الکتریکی دارای طراحی مدولار است و می‌توان بسته‌های باتری دیگری به آن اضافه و کمی بیشتر از این مسافت را با آن طی کرد.

بنا به گفته شرکت مرسدس، این کامیون الکتریکی شهری از فروردین/ آوریل امسال تاکنون در اشتوتگارت آلمان در حال آزمایش است. به منظور آزمایش قدرت و توان باتری‌ها، از این کامیون در محیط‌های توپوگرافی ـ جغرافیایی متفاوتی استفاده شده است و انتظار می‌رود نتایج آن، ابتدای سال 2017 اعلام شود.

بنابه گزارش کارسکوپس، این کامیون ویژگی‌های فنی اضافی نیز دارد. از جمله دارای صفحه‌نمایش 12/3 اینچی است که مقدار مصرف انرژی باتری و اطلاعات جهت‌یابی را نشان می‌دهد. این کامیون همچنین سه حالت رانندگی دارد: یکی که به تنظیم مقدار مصرف انرژی کمک می‌کند، دیگری حداکثر قدرت در نواحی پر از تپه را فراهم می‌کند و یک حالت سازگار با محیط‌زیست دارد که از مقدار گشتاور می‌کاهد. کامیون تمام الکتریکی مرسدس بنز روی هم رفته گشتاوری معادل 999 نیوتن متر تولید می‌کند. هنوز در باره این که چه زمانی می‌توانیم این کامیون را روی جاده‌ها ببینیم، حرفی زده نشده، اما این خبر نشان می‌دهد دایملر از تسلا که هنوز برنامه مربوط به ساخت کامیونت تمام الکتریکی خود را اعلام نکرده، پیش افتاده است. ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا فقط به طور مختصر از برنامه‌ای به نام Mastre plan Tpart Deux سخن گفت. ماسک در گزارش خود گفته است، ما بر این باوریم که کامیونت تسلا، کاهش چشمگیری در هزینه حمل و نقل محموله به دنبال خواهد شد و در عین حال ایمنی را افزایش می‌دهد و کار با آن را واقعا مفرح می‌سازد.

منبع: Business Insider

مترجم: نادیا زکالوند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها