در هفته گذشته اقدامات تحریک آمیز رژیم سعودی در برگزاری مانور دریایی در تنگه هرمز با واکنش جدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه بود.
کد خبر: ۹۵۴۲۶۵
سردار کوثری: واکنش ایران سخت و سنگین خواهد بود/ مشاور وزیر خارجه: پاسخ سپاه به موقع بود

نیروی دریایی سپاه که مسئولیت حفاظت و حراست از امنیت تنگه هرمز را برعهده دارد، روز چهارشنبه مصادف با 14 مهرماه؛ با صدرور بیانیه‌ای به شناورهای دولت عربستان هشدار داد که به هیچ عنوان به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران نزدیک نشوند.

یگان‌هایی از نیروی دریایی رژیم عربستان سعودی مشتمل بر کشتی‌های پادشاهی، قایق‌های تندرو، هواپیماهای نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و یگان‌های امنیتی در این مانور نظامی شرکت دارند.

گفتنی است:عربستان‌سعودی از روز دوشنبه هفته گذشته تحرکات (رزمایش) نظامی دریایی خود به نام “سپر1” را در آب‌های نیلگون خلیج همیشه ‌فارس و تنگه هرمز آغاز کرده است.

طبق اظهارات سعودی ها این بزرگترین جولان دریایی عربستان در آب‌های خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان است.

تمام قوای مسلح ایران اسلامی در برابر اقدامات خصمانه

باید افزود: در بیانیه سپاه پاسداران آمده است، به همراه ارتش جمهوری اسلامی ایران، برای تأمین امنیت پایدار خلیج‌فارس و تنگه هرمز در آمادگی کامل به سر می‌برند و با هرگونه حرکت، تلاش و اقدام برای برهم‌زدن آرامش و امنیت خلیج‌فارس و تنگه هرمز و دریای عمان مقابله متناسب و فوری انجام خواهد داد.

بر اساس گزارشی از رویترز، نیروهای نظامی عربستان‌سعودی، برای آنچه مقابله با خطرات تجاوز احتمالی اعلام شده، در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان یک رزمایش نظامی آغاز کرده‌اند!!

اما در ارتباط با اقدامات تحریک آمیز نظامیان سعودی در آبهای خلیج فارس و دریای عمان 2 تن از کارشنسان نظامی- سیاسی وامنیتی در گفت‎وگو با "جام جم آنلاین" اظهار داشتند:

سردار اسماعیل کوثری: واکنش ایران سخت وسنگین خواهد بود

سردار اسماعیل کوثری در این رابطه می گوید: مقامات عربستان اعلام کرده اند که در آبهای خلیج فارس مشغول رزمایش هستند، لیکن باید گفت این رزمایش به خواست آمریکاییها صورت گرفته تا بتوانند یک وحدت فرماندهی بین خودشان ایجاد کنند تا به زعم خود عرض اندامی در منطقه استراتژیک خلیج فارس نشان دهند.

وی تصریح کرد: سردمداران آل سعود و متحدان غربی آنها، قطعا بدانند که؛ جمهوری اسلامی ایران در درجه اول همیشه با همسایگان خود از در برادری و نیز وحدت با آنها وارد شده است. اما زمانی که برخی کشورهای منطقه با تحریک کاخ سفید و رژیم صهیونیستی درصدد اقدام تحریک آمیزی باشند، یقینا جمهوری اسلامی در این رابطه واکنشی بسیار سخت و سنگین خواهد بود.

این کارشناس مسایل امنیتی- دفاعی در ادامه می‎افزاید: چنانچه این قبیل اقدامات در چارچوب رزمایش باشد، یک کنترل نظارتی بسیار قوی روی آن خواهیم داشت.

کوثری در نهایت به آنها توصیه وتأکید کرد: عربستان و برخی متحدان منطقه‎ای آن، فریب آمریکا را نخورده و به مانند جنگهای نیابتی که در تمامی ابعاد آن متضرر شدند، بازهم خام نیرنگ ایالات متحده واسراییل نشوند. در این صورت باز هم ضرر خواهند دید و همین امر موجبات سقوط زود هنگام آنها را فراهم خواهد آورد.

حسین شیخ الاسلام: واکنش سپاه خوب و به موقع بود

از سوی دیگر یک دیپلمات معتقد است: همواره باید به دشمن و کسانی که جزیی از ابزار دست دشمنان نظام اسلامی ایران هستند، هشدارهای لازم را داد.

مشاور وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد: بدنبال مانور اخیر دولت عربستان در آبهای خلیج فارس ما از طریق یک هشدار جدی قدرت خود ر ا به طرف مقابل گوشزد کردیم، تا مبادا در اقدامات تحریک آمیز خود دچار اشتباه محاسباتی نشوند و از روی توهمات دست به کاری نزنند.

عضو ادوار مجلس شورای اسلامی و سفیر سابق تهران در دمشق، هشدار نیروی دریایی سپاه پاسداران، پیرامون (رزمایش آبی) عربستان و برخی دولتهای منطقه را اقدامی متناسب و کاملا درست ارزیابی کرده ومی‎افزاید: این هشدار از حوادث غیر منتظره جلوگیری خواهد کرد.

شیخ الاسلام در پایان خاطر نشان کرد: با این اقدام سپاه عوامل نفوذی متاثر از استکبار نظیر رژیم سعودی متوجه عواقب ناگوار اقدامات خصمانه خویش خواهند شد. توجه داشته باشیم به این نکته که کل این تحرکات در منطقه در چارچوب سیاستهای نظام امپریالسم آمریکا صورت می پذیرد.

محمدرضاشجاعیان- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ب ح
-
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
۰
۰
اصلا مهلت ندید بزنید داغون كنید كشور عربستان و افراد ملعونش را كاش با خاك یكسان میشد
عباس
-
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
من اشتباهی منفی دادم.
علی تهرانی
-
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
۰
۰
باسلام:این عربهای جاهل ونادان سعودی واماراتی وكویتی جنگ خلیج فارس وحملات صدام را فراموش كرده اند كه آنروز سوراخ موش را میخریدند به یك میلیارد ریال عربی .بد نیست ویدئو اون روزها را برای یادآوری ذهن آلزایمریشون كه با نفت فاسد شده را نشان دهید تا بفهمند كه بادم شیر بازی كردن چه عواقبی برایشان دارد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها