سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با تکذیب ادعای وزیر مشاور در امور خارجی امارات مبنی بر ارسال سلاح توسط ایران به یمن، به کشورهایی که تحمل کمترین پیامدهای جنگ را ندارند توصیه کرد در دام سیاست‌های جنگ افروزانه نیفتند.
کد خبر: ۹۵۳۹۷۲
واکنش قاسمی به ادعای بی ‌اساس مقام اماراتی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی و تکرار ادعای بی اساس ارسال سلاح به یمن از سوی جمهوری اسلامی ایران را تکذیب کرد و افزود: کشورهایی که جنگی ظالمانه علیه مردم بی دفاع یمن را آغاز کرده‌اند پس از گذشت یک سال و نیم از آغاز این تجاوز و انجام جنایات متعدد علیه مردم یمن سعی دارند شکست فضاحت بار خود را با چنین ادعاهایی توجیه کنند.

قاسمی به کشورهایی که تحمل کمترین تبعات جنگ را ندارند توصیه کرد در دام سیاست‌های جنگ افروزانه نیافتند.

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات بار دیگر ادعای ارسال سلاح‌های ایرانی برای انصارالله یمن را تکرار کرد و افزود: این اقدامات فقط جنگ را طولانی می‌کند.

وی افزود: افزایش حملات از سوی انصارالله در یمن که از طریق ارسال سلاح ایرانی برای آنها صورت می‌گیرد ، هدف قرار دادن ناو اماراتی و تعرض به مرزهای عربستان فقط به دنبال نابودی راه‌حل سیاسی است و این اقدامات نتیجه‌ای جز طولانی کردن جنگ ندارد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: هدف قرار دادن ناو «سویفت» توسط حوثی‌ها حمله‌ای برنامه‌ریزی شده است که هدف آن کنار زدن راه‌حل سیاسی ارائه شده از سوی سازمان ملل برای حل مسئله یمن و نیز چیدن یکطرفه مقدمات سیاسی از جمله تعیین نخست‌وزیری غیرمشروع است.

جنبش انصارالله یمن شنبه این هفته اعلام کرد که یگان موشکی ارتش یمن یک ناو جنگی ائتلاف عربی - سعودی را در سواحل المخا (جنوب غرب) هدف قرار داده و منهدم کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها