خوشرو در بحث عمومی شورای امنیت درباره حملات تروریستی:

تروریسم نباید بهانه‌ای برای اقدامات یکجانبه باشد

خوشرو در مجمع عمومی سازمان ملل:

بدعهدی‌های غرب در برجام باید منعکس شود

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: پایبندی کامل ایران به برجام و نیز موارد بدعهدی از سوی برخی طرف­‌های برجام باید به شکل مقتضی در گزارش‌های دبیرکل سازمان ملل به روشنی منعکس شود.
کد خبر: ۹۵۳۸۵۳
بدعهدی‌های غرب در برجام باید منعکس شود

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، غلامعلی خوشرو در مجمع عمومی این سازمان در خصوص گزارش سالانه دبیرکل ملل متحد در مورد کار سازمان ملل سخنرانی کرد.

خوشرو نظر دبیرکل راجع به برجام را که در این گزارش آمده است، یک ارزیابی واقع بینانه در خصوص ارزش این توافق و تاثیرات مثبت آن بر منطقه و فراتر از آن دانست.

گفتنی است دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود با اشاره به برجام، آن را دستاوردی تاریخی، شاهدی بر ارزش دیپلماسی و نقطه عطفی در روابط جامعه بین‌المللی با ایران دانسته بود و اظهار اطمینان کرده بود که این توافق به فهم متقابل و همکاری بهتر بر سر بسیاری از چالش‌­های امنیتی جدی در منطقه و فراتر از آن منجر خواهد شد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد همچنین از دبیرخانه این سازمان خواست تا نقش مثبت خود در مورد برجام را از طریق اتخاذ رویکرد سازنده در تدوین گزارشها و ارزیابی از اجرای این توافق ایفاء کند.

وی گفت: پایبندی کامل ما به این توافق و نیز موارد بدعهدی از سوی برخی طرف­‌های برجام باید به شکل مقتضی در گزارش‌های دبیرکل به روشنی منعکس شود.

خوشرو با اشاره به اینکه خلع سلاح هسته­‌ای بالاترین اولویت جامعه بین­‌المللی است، وضعیت در این خصوص را ناامید کننده دانست.

وی با اشاره به اینکه کشورهای دارای سلاح­‌های هسته­‌ای مرتبا تعهداتشان را نقض می‌کنند، آن را موجب عدم تحقق هدف خلع سلاح هسته­‌ای دانست و اظهار داشت: تنها تضمین برای عدم استفاده از سلاح­‌های هسته­‌ای، امحای کامل این سلاح­‌ها است.

سفیر کشورمان همچنین با اشاره به قطعنامه جهان علیه افراطی‌گری و خشونت که به ابتکار کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسیده است، از ابتکار عمل دبیرکل سازمان ملل متحد در ارائه برنامه اقدام برای پیشگیری از افراطی‌گری خشن استقبال کرد.

نماینده دائم کشورمان در پایان به موضوع عملیات حفظ صلح سازمان ملل متحد اشاره کرد و همکاری و کمک دولت­‌های عضو در عرصه حفظ صلح را پیش شرط موفقیت این سازمان در انجام وظایف خود در صلح‌بانی دانست.

خوشرو خواستار آن شد که سازمان ملل متحد از ظرفیت­‌های تمام اعضاء در این زمینه، اعم از نیروهای نظامی، پلیس و نیروهای غیرنظامی استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها