استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران:

تاخیر در اولین بارداری از دلایل شایع ناباروری است

استادیار بخش نازایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه ۱۰ درصد زوج ها در جهان در معرض خطر نازایی قرار دارند، گفت: تاخیر در اولین بارداری و آندومتریوز از دلایل شایع ناباروری است.
کد خبر: ۹۵۳۸۴۵
تاخیر در اولین بارداری از دلایل شایع ناباروری است

به گزارش جام جم آنلاین دکتر فاطمه سروری در حاشیه پانزدهیمن کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران گفت: بیماریهای نازایی طیف گسترده ای را به خود اختصاص داده ولی خوشبختانه با سیاست های کشور برنامه های زیادی برای درمان نازایی در حال انجام گرفتن است.

مسول برنامه ریزی نازایی پانزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران افزود: متخصصین زنان ممکن است به دلیل ماهیت کارشان زمان زیادی برای مطالعه نداشته باشند ولی شرکت در این کنگره ها که تازه های علمی و مباحث مورد توجه را ارائه کرده و به روز رسانی می کند از اهمیت زیادی برخوردار است.

استادیار بخش نازایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بر اساس گزارشات ۱۰ درصد زوج ها در معرض خطر نازایی قرار دارند، یادآور شد :آمار جدیدی در ارتباط با میزان نازایی در کشور نداریم ولی بر اساس مراجعات می توان گفت درصد نازایی در حال افزایش است.

سروی با تاکید بر اینکه تاخیر در اولین بارداری عملکرد تخمدان را کاهش داده و یکی از دلائل نازایی محسوب می شود، تصریح کرد : با توجه به اینکه امروزه زوج ها می خواهند با برنامه ریزی اقدام به بارداری نمایند سن اولین بارداری را به تاخیر می اندازند که میتواند مشکل آفرین باشد

وی در ادامه آندومتریوز را از دیگر عوامل ناباروری دانست که امروزه بیشتر شده است و گفت : نازایی مردان شیوع جهانی داشته که کاهش عملکرد اسپرم از جمله دلایل آن است.

استادیار بخش نازایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه این مساله چند بعدی بوده و برخی از تحقیقات نشان از آلاینده های محیطی در این زمنیه دارد، اظهار کرد :ivf از جلمه روش های درمانی ناباروری است که ۳۵ درصد موارد با موفقیت همراه بوده است و در مواردی که درمان ناباروری با هیچ یک از روش های رایج ممکن نباشد موضوع رحم اجاره ای، اهدای جنین و تخمک مطرح می شود

سروی در پایان در رابطه با فریز تخمک نیز خاطر نشان کرد: این مسئله اکنون در ایران انجام می شود ولی باید توجه داشت که میزان حاملگی در تخمک فریز شده کمتر از تخمک تازه است

پانزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران از ۱۳ تا ۱۶ مهرماه در مرکز همایش های رازی در حال برگزاری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها