مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان اعلام کرد: رونق افزایی اقتصادی و رفع معضل بیکاری در گیلان با نگاهی جامع بر اشتغال خرد و حمایت از کارآفرینان عملی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۳۹۷
کارآفرینان در خدمت بیکاران

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از گیلان، رضا علیزاده در اولین نشست کارگروه رفع موانع کارآفرینی شهرستان رشت که با حضور نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،فرماندار ،مدیران بانکها، مدیران کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و نیز فنی و حرفه ای گیلان برگزار شد،گفت: صنایع دستی استان بعنوان عنصری در جذب گردشگر و راهکاری برای توسعه اقتصادی گیلان می باشد.

وی با بیان اینکه طی سالهای اخیر دولت تدبیر و امید تلاش گسترده ای برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی به اجرا رسانده، به مقوله حمایت و همکاری برخی از بانکها به ویژه صندوق کارآفرین امید اشاره کرد و افزود: تسهیلات ارزان قیمت از سوی این منابع موجبات به چرخش درآمدن چرخ دنده های تولید صنایع دستی را فراهم آورده است.

این مسئول با اشاره به تلاش های صورت گرفته از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی و نیز خانه صنایع دستی در استان اعلام کرد: با توجه به گسترگی حوزه صنایع دستی، بودجه مصوب آن در کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت پاسخگو نبوده لذا افزایش میزان بودجه مصوب یک ضرورت جهت توسعه پایدار و نیز رفع موانع تولید صنایع دستی خواهد بود.

علیزاده گفت: اجرای طرح های ویژه جهت آموزش، ترویج و بازاریابی صنایع دستی در سالهای اخیر جزو اولویت های اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان قرار گرفته تا آنجا که اقدام به اجرای طرح بزرگ روستاهای صنایع دستی و عاری از بیکار نموده است.

وی به روستای دهنه سرشیجان و روستای جیره سر باقرخاله بعنوان نمونه ای از اجرای طرح پایلوت گردشگری روستایی و بوم گردی یاد کرد و ادامه داد: صندوق کارآفرین امید در به ثمر رسیدن این رویداد بزرگ فرهنگی و اقتصادی نقش بسزایی را ایفا می نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان به حمایت ویژه از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه صنایع دستی و گردشگری اشاره و اظهار داشت: استان گیلان دارای پتانسیل های ممتازیست که تحقق و عملیاتی نمودن آن تنها از طریق درگاه دولتی امکان پذیر نیست بلکه به دستان پرتوان متخصصین بخش خصوصی نیازمند است.

علیزاده با اشاره به شمار بیش از 20 هزار نفری هنرمندان صنایع دستی در گیلان گفت: 7700نفر از این افراد در شهرستان رشت اشتغال به تولید صنایع دستی دارند که این خود جلوه ای از تلاش هنرمندانه مردمان این دیار است.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به توسعه متوازن از طریق گسترده نمودن ابعاد گردشگری نیازمند مطالعه،اجرا و کنترل است، بر مقوله آموزش نیروی آموزشی متخصص و محقق تاکید کرد و افزود: نگاهی علمی به مقوله گردشگری ضروری است و امروز در تمامی نقاط جهان گردشگری بعنوان صنعتی درآمدزا، پاک و توسعه محور شناخته شده است.

علیزاده تصریح کرد: رسیدن به توسعه پایدار در امر گردشگری هدف اصلی فعالان و سیاستگذاران این صنعت نوین است، تقویت روابط بین الملل، فراهم نمودن بسترهای توسعه زیربنایی، کمک به حفظ محیط زیست، صلح و وحدت ملتها و ... را از دیگر مزایای گردشگری خواند.

وی اضافه کرد: صنعت گردشگری چشم اندازی برای تحول همه جانبه و پیشرفت روز افزون است، چشم انداز بیست ساله توسعه کشور و نیز پیش نویس برنامه ششم توسعه اهداف مهمی را برای صنعت گردشگری ترسیم کرده که می تواند تحول بنیادین در نظام این صنعت به وجود آورد.

علیزاده خاطرنشان کرد: گردشگری اساساً مقوله ای میان فرهنگی و صنعتی میان بخشی است، از این رو تحقق اهدافی از این دست چه در سطح منطقه ای و چه در سطح ملی مستلزم همکاری و همراهی نهادهای حاکمیتی و خصوصی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها