مناظره انتخاباتی معاونان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

ادعای معاون ترامپ: اوباما به ایران رشوه داد

مایک پنس گفت: در آخرین مراحل به زانو در اوردن ایران بودیم. هدف این بود که ما فقط زمانی تحریم ها را بر می داریم که ایران برای همیشه برنامه هسته ای خود را فراموش کند.
کد خبر: ۹۵۳۳۴۱
ادعای معاون ترامپ: اوباما به ایران رشوه داد

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما؛ در اولین مناظره تیم کین نامزد معاون هیلاری کلینتون از حزب دموکرات و سناتور مایک پنس نامزد معاون دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه؛ تیم کین تاکید کرد به هیلاری کلینتون به عنوان رئیس جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح ، اطمینان داریم.

معاون هیلاری کلینتون گفت: اگر می خواهیم جامعه ای داشته باشیم که مردم در آن محترم شمرده شوند و به قانون نیز احترام بگذارند، نمی توان کسی را در صدر امور داشت که هر چیز خوبی را که درباره آن صحبت می کنیم، حقیر بشمارد. بار دیگر می گویم که باور کردنی نیست که فرماندار پنس بتواند از پویشی که مبنای آن توهین است و دونالد ترامپ آن را هدایت می کند، دفاع کند.

در آخرین مراحل به زانو در اوردن ایران بودیم

در ادامه این مناظره مایک پنس با اشاره به توافق هسته ای ایران گفت: هیلاری کلینتون ادعا می کند با این توافق از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری شده است.

تیم کین سخن وی را قطع کرد و گفت: « این چیزی است که اسرائیلی ها می گویند.» مایک پنس افزود: « اسرائیلی ها چنین چیزی را نگفته اند. وقتی که نخست وزیر نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا آمده بود دموکرات ها این سخنرانی را تحریم کردند.» این به اصلاح توافق ایران، هسته ای شدن این کشور را تضمین کرد. وقتی که من در کنگره بودم در اقدامی دوحزبی سخت ترین تحریم ها را ضد ایران وضع کردیم. چنین تحریم هایی در تاریخ ایران سابقه نداشت. در آخرین مراحل به زانو در اوردن ایران بودیم . هدف این بود که ما فقط زمانی تحریم ها را بر می داریم که ایران برای همیشه برنامه هسته ای خود را فراموش کند. ایرانی ها بلندپروازی های هسته ای خود را کنار نگذاشته اند و هنگامی که دوره توافق پایان می یابد ایران هیچ محدودیتی برای دستیابی به سلاح هسته ای نخواهد داشت. دولت اوباما یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار رشوه به ایران داد.»

بدون شلیک گلوله برنامه هسته ای ایران را از بین بردیم

تیم کین گفت: هیلاری کلینتون توانست با کشورهای سراسر دنیا به مذاکره بنشیند تا بدون شلیک حتی یک گلوله، (خطر) برنامه اتمی ایران را از میان بردارد. قطعا بدون شلیک هیچ گلوله ای، این کار را انجام داد و توانست صد و هفتاد و پنج هزار نیروی نظامی مستقر در خارج از کشور را به پنجاه هزار برساند.

باید در سوریه منطقه امن ایجاد شود

مایک پنس گفت: « آمریکا و متحدانش باید فوری برای ایجاد مناطق امن در سوریه اقدام کنند تا خانواده ها و شهروندان آسیب پذیر و کودکان را بتوان از درگیری خارج کرد. باید با شرکای عرب مان همکاری کنیم تا این طرح آنی عملی شود. آمریکا همچنین باید به اقدامات تحریک آمیز روسیه با قدرت واکنش نشان دهد و اگر مسکو بخواهد به این حملات وحشیانه ضد غیرنظامیان در حلب ادامه دهد ارتش آمریکا باید این آمادگی را داشته باشد که اهداف نظامی رژیم اسد را هدف قرار دهد تا از این بحران انسانی جلوگیری شود. کارهایی دیگری هم هست که می توانیم انجام دهیم . می توانیم در لهستان و جمهوری چک سیستم دفاع موشکی مستقر کنیم. این طرحی بود که هیلاری کلینتون و باراک اوباما در سال 2009 از پیگیری کردن آن منصرف شدند تا روس ها را خشنود سازند.»

ناتوانی کلینتون باعث حضور داعش شد

معاون دونالد ترامپ گفت: « ناتوانی هیلاری کلینتون در توافق بر سر استقرار نظامیان آمریکا در عراق در سال 2009 که بر اساس آن شماری از نیروهای رزمی ارتش اجازه می یافتند در این کشور بمانند و امنیت دستاوردهایی را که ارتش به سختی برای آنان جنگیده بود تامین کنند سبب شد داعش از بیابان وارد شهرها شود و پهنه ای گسترده را که نظامیان آمریکا در عملیات آزاد سازی عراق به چنگ آورده بودند به تصرف درآورد.»

حضور مهاجران غیرقانونی را محدود نمی کنیم

نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات معاون ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا در پاسخ به این پرسش که سرنوشت مهاجران غیرقانونی در دولت احتمالی دونالد ترامپ چگونه خواهد بود، گفت: « طرح دونالد ترامپ به امنیت مرزی ختم نمی شود بلکه امنیت مرزی آغاز کار است. ما نه تنها دیوار می سازیم بلکه دیگر راه های ورود مهاجران غیرقانونی را نیز مسدود می کنیم.»

آمریکا ناامن تر از گذشته است

مایک پنس معاون دونالد ترامپ گفت: « آمریکا امروز ناامن تر از وقتی است که باراک اوباما به ریاست جمهوری برگزیده شد. ما جایگاه آمریکا را در جهان تضعیف کرده ایم . این ناامنی محصول عوامل مختلفی است اما علت اصلی آن فقدان رهبری است.»

خشونت شهرهای آمریکا را فرا گرفته است

مایک پنس معاون دونالد ترامپ گفت: « خشونت همه شهرهای آمریکا را فراگرفته است. به علت ورود آوارگان غیرقانونی به این کشور ، خانواده های آمریکایی دل شکسته و غم زده اند. هم اکنون هم طرحی نظامند و یا اراده ای محکم برای اخراج این آوارگان در دستگاه جنایی آمریکا وجود ندارد.»

وارد خصوص سازی تامین اجتماعی نمی شویم

تیم کین گفت: من این وعده را می دهم که هرگز نمی خواهیم وارد بازی خطرناک خصوصی سازی در تامین اجتماعی شویم. دونالد ترامپ کتابی نوشته و گفته است تامین اجتماعی طرحی پونزی است و خصوصی سازی برای همه ما خوب است. وقتی پنس نماینده کنگره بود، از سران حامی خصوصی سازی (تامین اجتماعی) بود و وقتی حتی رئیس جمهور بوش تلاش برای چنین کاری را متوقف کرد، وی این برنامه را دنبال می کرد. ما خصوصی سازی در تامین اجتماعی را متوقف می کنیم.

برای بازسازی ارتش آمریکا برنامه داریم

مایک پنس گفت: «چینی ها و روس ها دارند سرمایه گذاری هنگفتی برای تجهیز ارتش های خود اختصاص می دهند. نیروی دریایی ما از سال 1916 تاکنون کوچکترین نیروی دریایی است. پس از پایان جنگ دوم جهانی تاکنون ارتش آمریکا کمترین شمار نظامی را به کار گرفته است. باید با کنگره همکاری کنیم و دونالد ترامپ برای بازسازی ارتش برنامه دارد تا قدرت آمریکا را در دنیا نشان بدهد.»

ترامپ قصد از بین بردن جنایتکاران خارجی را دارد

نامزد معاونت دونالد ترامپ گفت: ترامپ قصد دارد جنایتکاران خارجی را از بین ببرد اما نامزد معاونت هیلاری کلینتون گفت که پویش کلینتون به دنبال اصلاحات مهاجرت است.

سناتور مایک پنس نامزد معاونت دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری در مناظره انتخاباتی در دانشگاه لانگ وود در ویرجینا گفت: باید قوانین کیفری در سراسر کشور اصلاح شوند.

وی افزود: ترامپ قصد دارد «جنایتکاران خارجی را از بین ببرد.»

سناتور کین نامزد معاونت هیلاری کلینتون نیز گفت: پلیس اجتماع-محور، اجتماع ها و محله ها را امن تر می کند.پویش کلینتون به دنبال اصلاحات مهاجرتی دو قطبی است.

سناتور کین سپس مسائل مالیاتی ترامپ را به چالش کشید.

سناتور پنس نیز از هیلاری کلینتون به خاطر مسئله استفاده غیرمجاز از ایمیل شخصی اش انتقاد کرد.

تیم کین گفت: دونالد ترامپ نامزدی است که پویش انتخاباتی خود را با سخنرانی شروع کرد که در آن مکزیکی ها را جانی و متجاوز خوانده بود و این دروغ بی اعتبار و ناراحت کننده را دنبال می کرد که رئیس جمهور اوباما در آمریکا به دنیا نیامده است. بسیار ناراحت کننده است که به فکر بازگشت روزهایی باشیم که سیاه پوستان آمریکایی شهروند آمریکا نباشند و نمی توانم تصور کنم چطور فرماندار پنس می خواهد با دونالد ترامپ خودخواه و توهین کننده کار کند.

به هیلاری به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح اطمینان داریم

تیم کین، معاون حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اولین مناظره با همتای جمهوری خواه خود گفت: نقش من ایفای نقش دست راست برای هیلاری کلینتون و حامی قوی برای وی در تشکیل تاریخی ترین دولت ممکن است و من برای این نقش، به هیلاری کلینتون بسیار افتخار می کنم. ما به هیلاری کلینتون اطمینان کرده ایم، من و همسرم به وی (هیلاری کلینتون) در مهم ترین مساله زندگیمان اطمینان داریم، ما پسری داریم که در پایگاه تفنگداران دریایی خارج از کشور مستقر شده است، ما به عنوان رئیس جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح به وی اطمینان داریم ولی این تفکر که دونالد ترامپ فرمانده کل نیروهای مسلح شود ما را وحشت زده می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
w
-
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
۰
۰
ایران ، خواب رو از چشم های نجسشون بُرده ، این باعث افتخاره

نیازمندی ها