معاون وزیر امور خارجه کویت با اشاره به تحولات حاکم بر منطقه، بر تعامل نزدیک کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران برای استحکام و تقویت ثبات منطقه ای تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۳۱۶۸
کویت: خواستار همکاری با ایران در منطقه هستیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الرای نوشت: علی السعید معاون وزیر امور خارجه کویت در گفت وگو با خبرنگاران در کویت که امروز در رسانه ها منتشر شد، با اشاره به این که همکاری های مشترک کمک فراوانی به افزایش ثبات در منطقه می کند، گفت: برقراری آرامش و ثبات در منطقه خلیج فارس باید از سوی خود کشورها انجام شود و همکاری ایران نیز در این زمینه مهم است .

وی افزود: تمامی طرف هایی که به حمایت از ایجاد امنیت در خاورمیانه می پردازند، خود کشورهای منطقه هستند و کویت نیز بر ایفای نقش تهران در این زمینه تاکید دارد.

معاون ویز امور خارجه کویت گفت: هیچ یک از کشورهای حوزه خلیج فارس علاقه مند به تنش نیستند و همکارهای سازنده می تواند کمک شایانی به پیشبرد اهداف کند.

این مقام کویتی همچنین به تلاش کشورش برای کسب عضویت غیر دائم شورای امنیت و استمرار رایزنی های منطقه ای در این زمینه اشاره و تاکید کرد: کویت با توجه به مواضع میانه روی منطقه ای خود همواره از مناسبات خوبی با تمامی کشورها برخوردار بوده و تلاش می کند که برای حل بحران ها نقش میانجی را ایفا کند و در زمینه ارائه کمک های بشردوستانه نیز همواره فعال بوده است.

پیش از این سایر مقامات کویتی همچون مرزوق الغانم رییس مجلس امت این کشور نیز در سخنانی ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را شرکای یکدیگر دانسته و بر تعامل مشترک در راستای ارتقای سطح مناسبات دوجانبه تاکید کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امید
-
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
۰
۰
آره یادمان هست چگونه در جنگ تحمیلی صدام لعنتی پشت او را گرفته بودید و در رادیوهایتان فریاد میزدید ایرانیان را به هلاكت میرسانیم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها