«شهردار برتر نمازی» و «کلانشهر برتر پژوهشی»

دو افتخار بزرگ اصفهان کمتر از یک هفته

٣٥ پروژه شاخص بالای یک میلیارد تومان در شهر اصفهان فعال بوده و از پیشرفت‌های خوبی برخوردار است.
کد خبر: ۹۵۲۴۹۳
اصفهان روی موج توسعه

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، با تلاش جهادی شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و با وجود رکود اقتصادی حاکم بر کشور، شهر اصفهان به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و عملیات اجرایی پروژه‌های مختلف یکی پس از دیگری آغاز می‌شود و همزمان بسیاری از پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

چندی پیش، پروژه بزرگ تقاطع غیرهمسطح 25 آبان با حضور سردار صفوی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب افتتاح شد که در کاهش بار ترافیکی شمال اصفهان و خیابان کاوه بسیار تاثیرگذار بوده است، همچنین با آغاز سال تحصیلی جدید، تقاطع‌های زیرگذر دانشگاه صنعتی به منظور تسهیل در رفت و آمد دانشجویان و اساتید و کاهش تصادفات، به بهره‌برداری رسید.

در کنار این‌ها، پروژه‌های شاخص و بزرگ دیگری در ورودی‌ها و مناطق مختلف شهر در حال احداث است، از جمله این پروژه‌ها می‌توان به مجموعه پل‌ها و تقاطع استقلال در ورودی غربی اصفهان، مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای، سالن نمایشگاه‌های بین‌المللی، تقاطع غیرهمسطح شهید بالایی (اشکاوند) و ... اشاره کرد که بهره‌برداری از هر یک از آنها، ثمرات مختلف ترافیکی و حمل و نقل، محیط زیستی، گردشگری، اقتصادی و رفاهی برای شهر و شهروندان به همراه دارد.

اما این پایان کار نیست و علاوه بر این پروژه‌ها در حال حاضر ٣٥ پروژه شاخص بالای یک میلیارد تومان نیز در شهر اصفهان فعال بوده و از پیشرفت‌های خوبی برخوردار است.

در این باره معاون عمران شهری شهرداری اصفهان پیرامون این طرح‌ها و پروژه‌ها گفت: طرح‌ها و پروژه‌های شهری اصفهان با سرعت هر چه بیشتر و بدون وقفه در حال اجراست و پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

ایرج مظفر اظهار کرد: شهروندان در هفته‌های اخیر شاهد افتتاح پروژه‌های متعددی همچون تقاطع‌های زیرگذر دانشگاه صنعتی و تقاطع غیر همسطح شهدای ٢٥ آبان در شهر اصفهان بودند.

وی به اجرای برخی از پروژه‌های مهم شهر اصفهان اشاره و تصریح کرد: از جمله این پروژه‌ها اجرای مراحل سفت‌کاری ایستگاه مترو میدان آزادی، پروژه ادامه خیابان فرشادی و پارکینگ زیرسطحی، پروژه تعریض پل فلزی، احداث و تکمیل ساختمان خدمات شهری منطقه ١٣، احداث ایستگاه آتش‌نشانی اطشاران، احداث ساختمان اداری منطقه ١٢، تکمیل مجموعه فرهنگی گورت، احداث سالن ورزشی سرپوشیده ناصرخسرو، احداث و تکمیل مجموعه ورزشی شفق، آسفالت و پیاده‌روسازی معابر و احداث ایستگاه‌های BRT است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اجرای پروژه مجموعه پارک، سالن مطالعه و زمین ورزشی گلستان در منطقه ٧ شهرداری اصفهان، گفت: این پروژه بزرگ تاکنون ٣٥ درصد پیشرفت داشته است.

وی تصریح کرد: عملیات احداث پروژه پارکینگ طبقاتی محتشم کاشانی نیز به اتمام رسیده و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مظفر در پایان با اشاره به اینکه عملیات ساماندهی ٣٤ خیابان در دست احداث است، گفت: در کنار اجرای پروژه‌های بزرگ شهری، پروژه‌های کوچک در سطح محله‌های مناطق مختلف شهر در حال اجراست.

در کنار این پروژه‌های ریز و درشت، توجه مدیران شهری به جذب سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های مهم شهر از جمله گردشگری که به نوعی برند اصفهان به حساب می‌آید نیز مورد توجه قرار گرفته و در تازه‌ترین اقدام کلنگ آغاز به کار هتل 5 ستاره آسمان رویال که مرتفع‌ترین و بزرگ‌ترین هتل پنج ستاره اصفهان به حساب می‌آید در شمالی‌ترین نقطه شهر اصفهان به زمین زده شد.

اصفهان طی یک سال گذشته با تغییر رویکرد مدیریت شهری تحولات اساسی را تجربه کرده، حالا فرصت و زمینه‌های سرمایه‌گذاری را به صورت عملی به خود می‌بیند و شاید بتوان گفت در هر گوشه شهر یک یا چند پروژه در حال احداث یا اتمام است و به نظر می‌رسد عصر طلایی اصفهان فرا رسیده و نیازهای آن وارد فاز اقدام و عمل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها