انگور منبع خوبی از ویتامین C، A، کاروتنوئید و تعدادی از ویتامین های گروه B شامل B1،B2 و B6 است.
کد خبر: ۹۵۲۴۴۴
کشف مواد معدنی در انگور

به گزارش جام جم آنلاین از شیراز، کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت: انگور سرشار از مواد معدنی شامل مس، آهن و منگنز و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند رزوراترول، آنتوسیانین ها، کاتچین و آلاژیک اسید است.

فاطمه شفیعی افزود: مس و منگنز، فاکتورهای اساسی برای آنزیم های آنتی اکسیدانی در بدن هستند و آهن بیشتر در کشمش انگور، یافت می شود.

این کارشناس تغذیه، در مورد نقش انگور در مهار فشار خون و چربی خون، ادامه داد: ترکیب پلی فنلی رزوراترول، خطر سکته را با تغییر مکانیسم مولکولی در داخل رگ های خونی کاهش می دهد، همچنین به دلیل داشتن پتاسیم از راه مقابله با اثرات زیان آور سدیم در تنظیم ضربان قلب و فشار خون نقش دارد، بنابراین مصرف انگور می تواند میزان فشار خون بالا و آسیب عضلات قلب و عروق را کاهش دهد.

او با اشاره به خاصیت ضدسرطانی انگور به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، بر نقش محافظتی آن در برابر عفونت های ویروسی و قارچی و خاصیت ضد باکتریایی تاکید کرد.

شفیعی با اشاره به اینکه، بیماری آرتریت روماتوئید یک بیماری خودایمنی است که می تواند سبب التهاب مزمن مفاصل و مناطق دیگر بدن شود، گفت: انگور به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی قوی و ضد التهابی در درمان بیماری آرتریت روماتوئید مفید است و به نظر می رسد بدن را در برابر عملکرد آنزیم های خاصی که می تواند به ماده غضروفی استخوانی آسیب رساند، محافظت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
استاددلسوز
-
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
۰
۰
با سلام وتقدیم احترام:
مواد معدنی، مغذی وویتامین های انواع مختلف انگور توسط دانشمندان به كمك ابزار های لازم و طی آزمایشات شیمیائی وبیوشیمیائی سالها پیش كشف و پس از گذر از مراحل اعتبار سنجی بصورت مقاله علمی در سمینارهای علمی مطرح وسپس درمجلات تخصصی و كتب دانشگاهی درج واز طریق رسانه ها به اطلاع عامه مردم رسانیده شده است.
چنانچه مرقوم فرمایید سركار خانم كارشناس محترم از موارد ابراز شده كه صحت وسقم شان بر عهده خودشان است كدام یك را جدیداً وتوسط كدام ابزار آزمایشگاهی كشف وچگونه به خواص آن پی برده اند سپاسگزار خواهیم شد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها