شناسایی طعمه‌ها از سایت دیوار

دزدی از عکاس خبرگزاری دست سارق را رو کرد +عکس

سارق حرفه ای در آخرین دزدی خود از یک عکاس خبرگزاری به دام افتاد.
کد خبر: ۹۵۱۹۸۳
دزدی از عکاس خبرگزاری دست سارق را رو کرد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 9 تیر ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 14 رسالت شهرستان کرج به مأمورین اعلام کرد که در شهر تهران، در محدوده اتوبان آزادگان مورد سرقت قرار گرفته و سارق به شیوه بیهوشی اقدام به سرقت تلفن همراه وی به ارزش تقریبی دو میلیون و 200 هزار تومان نموده است.

اظهارات مالباخته

مالباخته که عکاس یکی از خبرگزاری های رسمی کشور است، پس از حضور در کلانتری 14 رسالت شهرستان کرج به کارآگاهان گفت: بنده آگهی مربوط به فروش گوش تلفن همراه خود را در سایت دیوار ثبت کرده بودم که شخصی تحت عنوان خریدار با تلفن بنده تماس گرفت؛ پس از توافق بر سر قیمت خرید گوشی، در محل پل آزادگان قرار گذاشتیم و جوانی حدودا 30 ساله در محل حاضر شد.

پس از توافق بر سر قیمت گوشی این جوان به بهانه گرفتن پول از برادرش، اقدام به کرایه ی دربست یک خودرو سواری نمود و با یکدیگر به چهارراه بهار رفتیم. در آنجا، این شخص طی تماس با برادرش خواهان چند دقیقه فرصت از بنده شد و نهایتا بنده را به خوردن یک لیوان آبمیوه دعوت کرد؛ به بهانه ی خرید آبمیوه از ماشین پیاده شد و پس از چند دقیقه با دو لیوان آب هویچ مجددا به ماشین بازگشت؛ مجددا به همان محل ملاقات اول خود در محدوده پل آزادگان بازگشتیم.

در آنجا بود که این شخص مدعی شد پول خرید گوشی تلفن همراه توسط برادرش و از طریق سیستم شتاب بانکی به حساب بنده واریز شده و به این بهانه از من خواست تا از طریق ATM موجودی حساب خودم را چک کنم؛ در حالیکه قصد مراجعه به پای دستگاه خودپرداز (ATM) را داشتم، دچار سردرد و سرگیجه ی شدیدی شدم؛ در آن شرایط تنها متوجه سرقت گوشی تلفن همراه خود توسط این شخص و فرار وی از محل شدم.

شناسایی گوشی تلفن همراه مسروقه

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف به شیوه بیهوشی و به دستور شعبه پانزدهم دادسرای عمومی و انقلاب کرج ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پلیس آگاهی شهرستان کرج قرار گرفت.

در ادامه رسیدگی به پرونده در پلیس آگاهی کرج، کارآگاهان موفق به شناسایی فردی به هویت مشخص در محدوده خیابان حافظ تهران شدند بنا بر اظهارات این شخص، وی اقدام به خرید گوشی تلفن همراه با کارتن مربوطه به قیمت یک میلیون و 600 هزار تومان کرده و هیچ اطلاعی از مسروقه بودن آن نداشته است.

شخص خریدارِ گوشی تلفن همراه در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت: بنده این گوشی را به همراه کارتنِ آن، از فردی حدودا 30 ساله خریداری کردم و با توجه به همراه بودن کارتن گوشی ، به هیچ عنوان فکر نمی کردم که این گوشی مسروقه است.

پرونده در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ

در ادامه رسیدگی به پرونده، پرونده با اخذ نیابت قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب کرج به دادسرای ناحیه 11 تهران ارجاع و به دستور بازپرس شعبه سوم این دادسرا، پرونده جهت ادامه تحقیقات به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

شناسایی و دستگیری متهم

با توجه به محل فروش گوشی تلفن همراه در محدوده خیابان حافظ و مجهز بودن مغازه به سیستم مداربسته، کارآگاهان با بازبینی تصاویر بدست آمده و همچنین انجام چهره نگاری توسط مالباخته موفق به شناسایی تصاویر شخص سارق شدند.

با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از متهم و همچنین سوابق مجرمین سابقه دار در پلیس آگاهی، کارآگاهان موفق به شناسایی مجرم سابقه دار بنام «محمد.ک» (متولد 1361) شدند که برابر سوابقش بارها به اتهام سرقت دستگیر و روانه ی زندان شده بود.

با شناسایی «محمد.ک» به عنوان متهم پرونده و در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی چندی پیش توسط گشت کلانتری 112 ابوسعید به اتهام همراه داشتن اسکناس های مجعول دستگیر و به دستور مقام قضایی روانه زندان شده است.

اعتراف به سرقت های مشابه

متهم «محمد.ک» پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ و مواجه حضوری با مالباخته و همچنین خریدار گوشی تلفن همراه، صراحتا به سرقت گوشی تلفن همراه به شیوه بیهوشی و همچنین فروش مال مسروقه به مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان اعتراف کرد.

متهم در خصوص انگیزه سرقت هایش عنوان داشت که سرقت هایش را برای تهیه هزینه مصرف موادمخدرش از نوع شیشه انجام داده است.

وی در خصوص نحوه انجام سرقت هایش نیز به کارآگاهان گفت: از طریق سایت دیوار افراد را شناسایی می کردم ؛ نهایتا پس از گذاشتن قرار ملاقات، به شیوه مسموم کردن با آبمیوه اقدام به سرقت گوشی های تلفن همراه افراد می کردم و گوشی های تلفن همراه را در محدوده خیابان حافظ می فروختم.

متهم در خصوص مدت فعالیت و محل های ارتکاب سرقت خود نیز عنوان داشت: از اواخر سال گذشته و در شهرهای تهران، قم، کرج و شیراز، به این شیوه و شگرد اقدام به سرقت کرده ام.

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم به انجام سرقت های مشابه در تهران و همچنین تعداد دیگری از شهرستان های کشور و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم و همچنین شناسایی و دعوت از سایر مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام بازپرس محترم شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حر – انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها