اگر با اتومبیل شخصی با میانگین سرعت 95 کیلومتر در ساعت به سمت کره ماه حرکت کنیم، حدود شش ماه در راه خواهیم بود تا به مقصد برسیم.
کد خبر: ۹۵۱۶۱۷
چقدر طول می‌کشد تا با پراید به ماه سفر کنیم؟!

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «فرِد هویل» یکی از مشهورترین ستاره‌شناسان عصر حاضر به سوال خبرنگاران پاسخ داد و مشخص کرد چقدر طول می‌کشد تا با یک اتومبیل معمولی شهری به کره ماه سفر کنیم.

او توضیح داد اگر بتوانیم با یک دستگاه اتومبیل معمولی شخصی با میانگین سرعت 95 کیلومتر در ساعت از سطح کره زمین دور شویم، حدود یک ساعت طول می‌کشد تا وارد فضا شویم. حال تصور کنید که قرار است با این اتومبیل به کره ماه برویم.

فاصله زمین تا کره ماه حدود 400 هزار کیلومتر محاسبه می‌شود که این رقم 10 برابر بیشتر از مسافت دور کره زمین است و به عبارت دیگر می‌توان گفت طول این سفر 10 برابر بیشتر از مسافرت به دور زمین است.

با این توضیحات اگر یک دستگاه اتومبیل پراید در اختیار داشته باشید و با میانگین سرعت 95 کیلومتر در ساعت حرکت کنید، حدود شش ماه طول می‌کشد تا به کره ماه برسید البته باید توجه داشت پیش از آنکه سفر مذکور آغاز شود، باید مشکل کمبود اکسیژن برای خود و سوخت کافی برای اتومبیل را حل کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
دانیال
-
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
۰
۰
آقا شما به خیلی نكات توجه نكردی ... از جمله اینكه توی فضا اصطكاك هوا وجود نداره كه مانع سرعت بشه پس سوخت به اونصورت كه میگین مصرف نمیشه ... با هر سرعتی بری با همون سرعت ادامه پیدا میكنه رفتنت مگر اینكه گرانش یه جرم فضایی بگیردت دیگه پلیس راهور و طرح ترافیك و زوج و فرد فضایی با خودتون یه روز باید بره یه روز نره ... یه مشكل دیگه این آب بندی پراید انقدر خوبه اصلا هوا بیرون نمیده فقط ممكنه تو تابش مستقیم خورشید یكم رنگش بره كه از كرم ضد آفتاب سایپا استفاده میكنیم فقط میمونه یه نكته دیگه كه از ترموسفر میخاد رد شه آب رادیاتور خوب باید بریزی تا جوش نیاره .... بسته دیگه چرت و پرت خونم رو هدر ندم
شفیعی فر
-
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
۱
۰
آقای دانشمند باید یك نكته كوچك دیگر را در نظر می گرفتی كه برای احتراق موتور، اكسیژن با شرایط جوی زمین ضروری است.
ص
-
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
۰
۰
این دیگه تَهِ تَهِ سرگرمیه :))
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها