قاتل کیانا کوچولو، 16 روز پس از جنایت در ملأعام به دار مجازات آویخته شد.
کد خبر: ۹۵۱۳۸۹
اعـدام قاتل کیانا

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 24 شهریور امسال و به‌دنبال ناپدید شدن مرموز کیانا در دستورکار پلیس نیشابور قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد، کیانا شب گذشته در خانه مادربزرگش خواب بود، اما صبح وقتی از خواب بیدار شدند، هیچ خبری از او نبود.

دو روز بعد از این ماجرا، مردی به ماموران مراجعه و ادعا کرد برادرش به نام مهدی قاتل کیاناست. پس از این گزارش ماموران متهم پرونده را که 37 سال دارد و دارای سوابق کیفری است، در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند. مرد جوان که در برابر شواهد و ادله موجود راهی جز بیان حقیقت نداشت، به قتل اعتراف کرد.

او درباره انگیزه‌اش از قتل گفت:با مادرزنم اختلاف داشتم. وسیله‌ای از خانه‌اش سرقت شده بود و او تصور می‌کرد من آن را دزدیده‌ام. تهمت او باعث شد تصمیم به انتقام بگیرم. او به کیانا علاقه داشت. به همین خاطر شب حادثه دخترک را در خواب ربوده و به خانه خودم بردم و مورد آزار و اذیت قرار دادم. بعد از جنایت شیطانی کیانا را خفه کردم. جسد را به باغ پدرش برده و زیر گچ‌های پیش‌ساخته مخفی کردم. دو روز بعد از قتل دچار عذاب وجدان شده و موضوع را به برادرم گفتم که او ماجرا را به پلیس اطلاع داد.

با توجه به حساسیت موضوع، به این پرونده به‌صورت فوق‌العاده در دادگاه کیفری یک نیشابور رسیدگی شد. در جلسه دادگاه که روز گذشته برگزار شد، اولیای‌دم کیانا برای قاتل فرزندشان تقاضای قصاص کردند.

متهم هم در دفاع از خودش گفت: من هیچ دفاعی در برابر کاری که کردم، ندارم. مرا زودتر قصاص کنید. بعد از اعدام هم جسدم را دفن نکنید. من لیاقت دفن شدن ندارم. جسدم را در بیابان رها کنید تا خوراک حیوانات وحشی شود. من از کار زشت خود پشیمانم و نمی‌توانم دفاعی در برابر آن داشته باشم.

پس از دفاعیات متهم و وکلای مدافعش، قضات دادگاه وارد شور شده و او را به اتهام قتل به قصاص، به اتهام آدم‌‌ربایی به 15 سال حبس و به اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم کردند. پس از صدور حکم دادگاه، قاتل تسلیم به رای شد و به وکلایش اجازه اعتراض به رای را نداد و مدعی بود می‌خواهد زودتر قصاص شود.

همزمان با سفر رئیس قوه قضاییه به مشهد، پرونده این جنایت مورد استیذان قرار گرفت و قاتل دیروز در ملأعام به دار مجازات آویخته شد.

قاضی محمد رفسنجانی، رئیس دادگستری نیشابور در این باره به جام‌جم گفت: قاتل اصرار داشت حکم مجازاتش زودتر اجرا شود تا به سزای عملش برسد. صبح جمعه، قاتل که درخواست کرده بود با اولیای‌دم روبه‌رو نشود، در حضور حدود 10 هزار نفر از اهالی به دار مجازات آویخته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
مادر ایرانی
-
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
۰
۰
بدتر از اعدام حقش بود.حیوان به حیوانگری اینكارهارا میكند؟
كمالی
-
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
كار خوبی كردن این جانورو كشتن نگید حیوان .حیوان اینكارو نمیكنه ولی این یه درسه اگه ادم حواسش نباشه ممكنه چقدر جنایتكار بشه هر كسی ممكنه یواش یواش تغییر كنه از ادمیت دراد
زینب
-
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
۰
۰
كاش به پرونده ستایش دختربچه افغانی هم همین قدرزودرسیدگی می شد بعدارحدود7 ماه هنوز حكمی قطعی نشده
فعال حقوق بشر
-
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
۰
۰
قاتل زیر سن قانونی است و باید بخشیده شود - یك اتفاقی بوده افتاده باید به كانون اصلاح تربیت تحویل داده شود
علی
-
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
تو كه ادعا میكنی فعال حقوق بشری بگو ببینم تو دفاع از یك قاتل تجاوزگر اون هم به كودك شش سال رو دفاع از حقوق بشر می دونی قطعا مشكل روانی داری بهتره به روان شناس مجرب مراجعه كنی رفیق .
مرتضی
-
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
اشتباه گرفتی این پرونده رو این ستایش نیست این كیاناست و نیشابوریه نه افغانی
زینب
-
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
۰
۰
بخشیدن كه دست خانواده ستایش هست اما اینكه یك اتفاقی افتاده عجب اتفاقی چقدركوچیك بوده خوردن مشروب تجاوز قتل بریدن گلو سوزوندن جسد بااسیدچیزمهمی نبوده كلاببخشیدببخشیدنفمیده
مرتضی
-
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
۰
۰
بدترین كاری كه میشده رو كرده حقش بوده حالا كه خودش فهمیده چه غلطی كرده شاید خدا ببخشش
گل نرگس
-
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
۰
۰
دست مریزاد به حكم سریع قوه قضاییه , خدا لعنت كنه این حیوانهای انسان نما رو , خدا خودش هر چه زود تر امام زمان عج رو برسونه.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
۰
۰
خداروشكر كه این شیطان صفت كثیف رو اعدام كردن . هرچند كه اعدام براش كم بود . اونایی كه نظر منفی میدن خودشون از این ... ، بدترند . دست قوه قضائیه درد نكنه . باید قاتل ستایش قریشی هم مثل این ...اعدام بشه تا لااقل خانوادش به آرامش برسن .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها