مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس خبر داد:

افتتاح رشته حمل و نقل در بندرعباس

در راستای اجرای سیاست های کلان و سند بنیادین توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی و بستر سازی جهت اشتغال دانش آموزان، اولین بار در کشور رشته حمل و نقل در هنرستان دار الفنون بندرعباس افتتاح شد.
کد خبر: ۹۵۱۰۰۷
افتتاح رشته حمل و نقل در بندرعباس

به گزارش جام جم آنلاین از هرمزگان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس اظهار داشت: مشارکت دو‌سویه‌ای بین حمل و نقل و آموزش و پرورش در خصوص راه اندازی این رشته صورت گرفته است.

قویدل ادامه داد: رشته حمل و نقل برای نخستین بار در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و سیاست بازار کار و اشتغال‌‌زایی ایجاد گردید و با عنایت به اینکه استان هرمزگان محور ترانزیت کشور است و در بخش‌های حمل نقل دریایی، جاده‌ای، هوایی و ریلی نقش بسزایی در ورود و خروج کالا در کشور دارد و به همین دلیل وزارت آموزش‌ و پرورش با این درخواست موافقت کرد.

وی گفت: دانش آموزان در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم تحصیل می‌کنند و با اتمام این سه‌ پایه دانش آموزان مدرک دیپلم دریافت کرده و می‌توانند در دانشگاه رشته‌های تخصصی‌شان را ادامه دهند.

قویدل بابیان اینکه این رشته با ظرفیت ۳۱ نفر راه‌اندازی شده است و به دلیل کامل شدن ظرفیت نتوانستیم سایر علاقه‌مندان در این رشته را بپذیریم، تصریح کرد: برای این تعداد از سوی وزارت آموزش‌ و پرورش کتب تخصصی تألیف شده است که از سوی نیروهای متخصص آموزش‌ و پرورش آموزش داده می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان درباره اندازی این رشته تحصیلی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ایجاد رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز هر منطقه از کشور است که راه‌اندازی رشته حمل و نقل با همکاری و حمایت اداره کل راهداری وحمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان در همین زمینه صورت می‌گیرد.

موسی دادی‌زاده بیان کرد: این رشته برای نخستین بار در کشور در هنرستان دارالفنون شهر بندرعباس و در پایه دهم ایجاد شده و تجهیز کارگا‌ه‌های مورد نیاز برای دروس عملی این رشته را نیز اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان متقبل شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: مزیت استان هرمزگان در زمینه حمل و نقل موجب شد تا ایده ایجاد این رشته تحصیلی در مدرسه دارالفنون شهر بندرعباس شکل بگیرد و لذا به نظر می‌رسد در دیگر رشته‌های جدید نیز باید با حمایت از حوزه‌های تخصصی نسبت به توانمندسازی دانش‌آموزان به لحاظ مهارتی اقدام کرد.

تفاهم نامه همکاری اداره کل حمل و نقل و اداره کل آموزش و پرورش

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در آیین افتتاح این طرح در هنرستان دارالفنون بندرعباس اظهار داشت: استان هرمزگان به عنوان یک کریدور حمل و نقلی کشور ،ایران را به عنوان شاهراه حیاتی توسعه اقتصاد و تجارت در دنیا می باشد.
مجرد گفت: امروز روز تاریخی برای حمل و نقل و آموزش و پرورش استان می باشد که در تاریخ به یاد خواهد ماند. در این رابطه، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل حمل و نقل و اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان بسته شد که در سال تحصیلی جاری شاهد پذیرش ۳۱دانش آموز دانش آموزان در رشته حمل و نقل هستیم.

در این تفاهم نامه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تامین نیروی انسانی متخصص برای آموزش های مورد نیاز براساس سرفصل های آموزشی رشته یاد شده در هنرستان های مجری و همچنین فراهم کردن فضا و تجهیزات آموزشی مورد نیاز و فراهم کردن زمینه بازدید از مراکز مرتبط با حوزه حمل و نقل هنرجویان این رشته و سایر دانش آموزان مقاطع تحصیلی در راستای اشاعه فرهنگ حمل و نقل استان و همکاری در برگزاری دوره های آموزشی و فراهم کردن زمینه جذب دانش آموختگان در بخش های تابعه متعهد شده است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم دانش آموزان با بدرقه مسئولین راهی کلاس درس شدند.

پرستو سهرابی- خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها