مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: در شش ماهه نخست امسال، ۸۹ هزار و ۲۳۴ نفر ساعت آموزش به سربازان وظیفه در پادگان های نظامی استان ارائه شد.
کد خبر: ۹۵۰۹۹۲
۹۰ هزار ساعت مهارت آموزی به سربازان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، عبدالنبی سواعدی ضمن بیان این مطلب افزود: این آموزش ها با هدف افزایش مهارت های فنی و حرفه ای سربازان و در مسیر زمینه سازی برای اشتغال آنان پس از اتمام خدمت مقدس سربازی در سه حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی ارائه شد.

وی اضافه کرد: این آموزش ها در رشته هایی همچون تعمیر کار اتومبیل های سواری، برقکار ساختمان درجه ۲، تعمیر کار لوازم خانگی، لوله کشی آب سرد و گرم، مونتاژکار و نصاب تابلوهای برق، تکنیسن شبکه کامپیوتری و سایر حرفه های مرتبط در مراکز نظامی با حضور مربیان فنی و حرفه ای آموزش داده شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان به محل های برگزاری دوره های مهارت آموزی به سربازان هم اشاره کرد و گفت: آموزش ها در پادگان هایی نظیر لشکر ۷ ولیعصر (عج)، پایگاه های بسیج، یگان ویژه ناحیه انتظامی، پدافند هوایی، تیپ ۹۲ زرهی اهواز، پادگان شهید درویش، تیپ ۴۵ تکاور شوشتر، گروه ۴۲۲ شناور و در سطح استان اجرا شد.

سواعدی در پایان یادآور شد: آموزش مهارتی در پادگان به منظور احراز شرایط اشتغال جوانان بعد از خدمت سربازی، طرحی تحت عنوان طرح آموزش فنی و حرفه‌ای سربازان در بهمن ماه ۷۱ توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تهیه و پس از تصویب هیئت دولت و مقام معظم رهبری آیین‌نامه اجرایی آن به نیروهای مسلح و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ابلاغ شد.

محمد علاف پور - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها