گزارشی از کشت بادام‌ زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه که قطب تولید این خوراکی ارزشمند است

سفر به شهر بادام

استاندار گیلان گفت: بادام زمینی چینی هرگز نمی‌تواند جای بادام زمینی آستانه اشرفیه را بگیرد.
کد خبر: ۹۵۰۶۳۱
جشنواره بادام زمینی در گیلان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از گیلان، در پنجمین جشنواره بادام‌زمینی در روستای «دهسر» بندرکیاشهر شهرستان آستانه اشرفیه اعلام کرد: برگزاری این گونه جشنواره ها باعث شناخت بیشتر تلاش و زحمات مردم این مناطق خواهد شد.

محمدعلی نجفی گفت: برگزاری این مراسم فرصتی است تا ضمن حفظ هویت فرهنگی و بومی در کنار یکدیگر به جشن بنشینیم و جامعه ای پر نشاط و امیدوار را برای جامعه فراهم کنیم .

وی بر ضرورت شکل گیری مرکز پژوهشی بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه تاکید کرد و افزود : اکنون 6 مرکز پژوهش و تحقیقات کشاورزی در استان مشغول به فعالیت می باشد و باید سازمان جهاد کشاورزی این وظیفه را پیگیری کند.

استاندار، بادام زمینی گیلان را از لحاظ کمی و کیفی یکی از بهترین بادام زمینی های کشور و منطقه عنوان کرد و گفت: بادام زمینی چینی هرگز نمی‌تواند جای بادام زمینی آستانه اشرفیه را بگیرد.

نجفی بر ضرورت جلوگیری از آسیب ناشی از سیل به کشاورزان و ایجاد زهکش ها اشاره کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و بیمه باید نسبت به پرداختد خسارات کشاورزان اهتمام لازم را داشته باشند .

وی گفت: با مدیریت خوب صورت گرفته در منابع آب استان در 3 سال گذشته مشکلی در این بخش نداشتیم .

در پایان نماینده عالی دولت در گیلان، کنترل دولت در واردات برنج و عدم توزیع در فصل برداشت را از جمله اقدامات خوب دولت در جلوگیری از ضربه خوردن محصول استراتژیک عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها