همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس در هرمزگان، نخستین نمایشگاه اشاعه فرهنگ دریایی با حضور جمعی از مسئولان بندری و دریایی استان در سالن پایانه مسافری بندر شهیدحقانی بندرعباس افتتاح شد.
کد خبر: ۹۵۰۵۱۴
نخستین نمایشگاه فرهنگ دریایی

به گزارش جام جم آنلاین، دبیر ستاد بزرگداشت هفته ملی دریانوردی در استان هرمزگان با اعلام این مطلب گفت: این نمایشگاه تا شامگاه جمعه نهم مهرماه - روز جهانی دریانوردی - به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

اسماعیل مکی‌زاده افزود: شرکت های آموزشی، لایروبی، تجسس و نجات، علایم کمک ناوبری، خدمات راهنمایی و یدک کشی، بانکرینگ و تدارکات دریایی و دو ارگان هواشناسی و محیط زیست در قالب ۱۱ غرفه این نمایشگاه گردهم آمده اند تا هر یک در حوزه تخصصی خود مردم را با دنیای گسترده فرصت های اقتصادی و مشاغل دریایی آشنا کنند.

وی با اشاره به تردد روزانه هزاران نفر از پایانه مسافری دریایی شهید حقانی بندرعباس به عنوان محل برگزاری این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: علاقمندان به صنعت دریانوردی و دیگر حوزه های دریایی می توانند هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب از این نمایشگاه دیدن کنند.

مکی‌زاده گفت: ترویج فرهنگ دریایی باعث توجه بیشتر ساحل نشینان و همچنین مسافران دریایی به ابعاد مختلف مقوله دریا و ضرورت بهره مندی از ثروت های خدادادی این حوزه می شود که هرکدام از آنها توانایی ایجاد هزاران فرصت شغلی جدید برای جوانان جویای کار را دارند.

وی اضافه کرد: علیرغم وجود ظرفیت های دریایی بسیار زیاد در استان هرمزگان، بسیاری از مردم با فرهنگ دریا بیگانه هستند و از ارزشهای مجاورت با این نعمت خدادادی بی اطلاع هستند.

مکی زاده دیگر برنامه های پیش بینی شده برای هفته ملی دریانوردی در استان هرمزگان را شامل برگزاری گشت دریایی ویژه فعالان رسانه ای، گردشگری و زیست محیطی در بندر شهید حقانی، رژه قایقرانان در حوضچه بزرگترین بندر تجاری کشور، پاکسازی ساحل روستای تاریخی لافت، برپایی جشنواره دریانوردی در بندر لنگه و همچنین آیین گرامیداشت روز جهانی دریانوردی در بندر شهید رجایی به عنوان خاتمه بخش برنامه‌های معرفی کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته ملی دریانوردی در استان هرمزگان از گروه های مرجع جامعه به ویژه رسانه‌ها خواست با حضور در این نمایشگاه و گفتگو با کارشناسان و دست اندرکاران بخش های مختلف صنعت دریانوردی، در ترویج و اشاعه فرهنگ دریایی یاریگر اداره کل بنادر و دریانوردی باشند.

پرستو صالحی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها