همزمان با هفته دفاع مقدس، مراسم افتتاح پروژه میدان سرلشکر خلبان شهید حسین چله دوان با حضور مسئولین شهری و کشوری در سالن کنفرانس شهرداری باقرشهر برپا شد.
کد خبر: ۹۵۰۴۶۳
افتتاح میدان سرلشکر «چله‌دوان»

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از جنوب تهران، این مراسم با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرماندار ویژه شهرستان ری، شهردار باقرشهر، امام جمعه باقرشهر، فرمانده سپاه حضرت روح الله (ره)، رئیس بنیاد شهید شهرستان ری، رئیس و اعضای شورای اسلامی باقرشهر، خانواده معظم شهید چله‌دوان و سایر مدیران شهری برگزار گردید.

شهردار باقرشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و صبر و بردباری خانواده‌های بزرگوار ایشان، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور هشت سال مجاهدت، فداکاری، رشادت و مدیریت و فرماندهی حضرت امام خمینی (ره) است که برای تاریخ ملت ایران بسیار ماندگار و ارزشمند خواهد بود .

سعید استاد فرج در ادامه افزود: شهدا گنجینه ای بسیار ارزشمند برا ما ملت ایران هستند، انسان های برجسته و آسمانی که برای حفظ خاک میهن خود مجاهدت های بسیار داشته اند و امروز ما در مجموعه شهرداری می خواهیم ذره ای به آن تاریخ نورانی ادای دین کنیم .

وی با بیان اینکه شهرداری در صف اول ارادت و خدمت به شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین خانواده ها و بازماندگان بزرگوار آنان خواهد بود، اظهار داشت: اینجانب خدمت رسانی در راستای تکریم شهدا را تکلیف دانسته ام و تا علاوه به خدمت رسانی توجه شهدا را در آن دنیا داشته باشیم تا از بار گناهان و کوتاهی ما در امور کاسته شود .

شهردار باقرشهر مادر شهید حسین چله دوان را تاج قله افتخار مردم دانست و تصریح کرد: شهید حسین چله دوان افسر رشید هوانیروز جمهوری اسلامی ایران مایه افتخار برای مردم خوب باقرشهر است و حضور رزمندگان و ایثارگران هم دوره ایشان در این مراسم عطر و بوی شهدا را به مشام ما می رسانند.

سعید استاد فرج در خصوص پروژه میدان سرلشکر خلبان شهید حسین چله‌دوان یادآور شد: برای بهره برداری از این پروژه در طول ۷ ماه گذشته ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شد که واحدهای فنی و عمرانی، زیباسازی، فضای سبز، امور ایثارگران و ترافیک تلاش بسیاری برای افتتاح این میدان کشیده اند تا این رسالت آسمانی امروز به ثمر بنشیند .

در ادامه این مراسم فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به سخنرانی پرداخت و گفت: خدا را شاکریم که فرصتی ایجاد شد تا یادی از شهدای گرانقدر کنیم چرا که آرامش و امنیتی که ما امروز در کشور داریم مرهون و مدیون خون شهدای بزرگوار ما است .

امیر یاری در ادامه افزود: در ۳۱ شهریور ۵۹ صدام ملعون به ایران حمله کرد و خوزستان را مورد هدف قرار کرد اما شهدا که نیروهای جوان ، پر انرژی، معتقد و ولایت مدار بودند با بالگرد های تازه نفس باعث شدند عراق با دست خالی و نا امید برگردد و هوانیروز که آن زمان برای فرامنطقه ای تشکیل شده بود توانست ارتش بعثی را متوقف کند.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: هوانیروز درغرب در منطقه سر پل ذهاب به سرپرستی شهید شیرودی ، در منطقه میانی سومار به سرپرستی شهید شمشادیان، در ایلام به سرپرستی شهید کشوری و در اهواز به سرپرستی شهید وطن پور شروع به جنگیدن کردند که با محاصره دشمنان توانمندی خود را به رخ آنان می کشیدند.

گفنی است؛ پس از مراسم افتتاحیه در سالن کنفرانس شهرداری رونمایی از تندیس شهید حسین چله دوان وماکت هلی کوپتر وی با حضور خانواده گرانقدر این شهید والامقام صورت گرفت و این میدان رسما افتتاح شد .

رضا فغانی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها