نشست هم اندیشی بانوان فعال اقتصادی اصفهان و مشهد در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۱۵۸
هم اندیشی بانوان فعال اقتصادی اصفهان و  مشهد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از اصفهان، در این نشست زهرا اخوان نسب، معاونت امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان، ضمن بیان سوابق این معاونت گفت: گروهی از بانوان فعال اقتصادی اتاق بازرگانی مشهد، به دلیل حضور در نشست شورای جهانی صنایع دستی که در اصفهان برگزار شد، به مدت سه روزدر اصفهان حضور یافته، همچنین به بازدید از کارخانه بسته بندی اصفهان مقدم پرداختند که این نشست نیز به منظور به اشتراک گذاشتن ایده های نو در حوزه فعالیت های اقتصادی به ویژه در زمینه صنایع دستی برگزار شده است تا بتوانیم به یک هم گرایی جمعی در این زمینه دست یابیم.

سیاست های استعماری مانع قدرتمند سازی بانوان

در ادامه این نشست نسرین یوسفی عارفی، رئیس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی از تشکیل این کانون در سال 92 خبر داد و گفت: علیرغم این که حدود 60 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی را زنان تشکیل می دهند، به علت عدم انسجام زنان در حوزه های مختلف، بانوان درفضای کسب و کار پیشرفت چندانی نکرده اند. یوسفی در ادامه افزود: کانون زنان بازرگان، به عنوان اولین تشکل در کشور، عضو مجمع جهانی صنایع دستی شده است و در این راستا و به منظور حضور در هجدهمین اجلاس جهانی صنایع دستی در اصفهان حضور یافتیم که این اقدامات در نهایت منجر به جذب ایده های خوب برای گسترش فضای کسب و کار بانوان خراسانی خواهد شد. یوسفی ضمن بیان اینکه اگر در حوزه شبکه سازی بانوان حرکت کنیم به موفقیت های زیادی دست خواهیم یافت، گفت: بنا بر وجود برخی سیاست های استعماری، جمع های کوچک بانوان فعال اقتصادی پس از مدتی از هم پاشیده می شود و اگر بتوان به توسعه شبکه های کوچک بانوان پرداخت، در زمینه کسب و کار بسیار قدرتمند خواهیم شد.


اتحاد، راهکار حل مشکلات زنان در حوزه کسب و کار

محمد حسین شهشهان، عضو کمیته مشورتی معاونت بانوان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست گفت: سیاست های تبعیض آمیز در حوزه کسب و کار بانوان، تنها از طریق به اشتراک گذاری فعالیت های اقتصادی بانوان با یکدیگر مرتفع خواهد شد. وی تصریح کرد: اگر بانوان در زمینه های مختلف به شناسایی بازار و جمع آوری اطلاعات پرداخته و در نهایت از طریق ایجاد شبکه به تبادل اطلاعات با یکدیگر بپردازند، بسیاری از موانع پیش روی پیشرفت آنها از بین خواهد رفت. عضو کمیته مشورتی معاونت بانوان درپایان تأکید کرد:اتحاد و همگرایی، راهکار حل مشکلات زنان در حوزه کسب و کار است. در ادامه این نشست، بانوان عضو اتاق بازرگانی اصفهان و خراسان رضوی به بیان دیدگاه ها و ارایه پیشنهاد ها و راهکارهای گسترش فعالیت زنان در کسب و کار پرداختند.

هاجر مقضی- خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها