ویدئوی سرکاری یوتویوب که باعث خراب شدن آیفون ‌7 کاربران شد

لطفا با دریل به جان آیفون 7 خود نیفتید

یک ویدئوی سرکاری (prank) در یوتیوب منتشر شده که نشان می‌دهد فردی با دریل سوراخی در بدنه آیفون (iPhone) جدید ایجاد می‌کند تا یک فیش هدفون دست ساز برای آیفون درست کند. این ویدئو که میلیون‌ها بازدید کننده اینترنتی در روزهای اخیر داشته موجب خرابی تعداد زیادی آیفون 7 گران قیمت شده است.
کد خبر: ۹۵۰۱۰۸
لطفا با دریل به جان آیفون 7 خود نیفتید

به گزارش جام‌جم آنلایناین فیلم که برای سرکار گذاشتن کاربران ساخته شده ادعا می‌کند که با یک هک سری سخت افزاری می‌توان فیش هدفون را بر روی بدنه آیفون 7 که به تازگی به بازار آمده است را کار گذاشت. فیش هدفون از روی بدنه آیفون 7 که در ماه جاری به بازار آمده حذف شده است.

یک مرد شوخ اوکراینی به نام «تاراس ماکسیموک»، که در یوتیوب با نام «تک رکس» معروف شده، فیلمی را بر روی سرویس ویدئوی یوتیوب بارگذاری کرده و تاکنون تقریبا ده میلیون نفر آن را دیده‌اند. او در این ویدئو نشان می‌‌دهد که یک آیفون 7 را به گیره بسته و با دریل یک سوراخ 3.5 میلی‌متر را در سمت پایینی بدنه آن ایجاد می‌کند. این ویدئو شرح می دهد که اگر این سوراخ را در سمت چپ آیفون ایجاد کنید، در آنجا یک فیش هدفون نهفته که از سوی شرکت اپل (Apple) پدیدار می‌شود.

در این ویدئو صحنه‌هایی از پخش شدن موزیک نمایش داده شده و این طور وانمود می‌شود که صدای پخش شده از طریق فیش هدفون نهفته روی آیفون 7 به گوش می‌رسد که در واقع این موضوع ساختگی است و صدای موزیک از بلندگوهای گوشی پخش می‌شود.

در این میان عده‌ای از کاربران ساده لوح آیفون 7 که محتوای این فیلم و سازنده مردم آزار اوکراینی آن را باور کرده‌اند، با دریل به جان گوشی آیفون جدید و گران‌قیمت خود افتاده و پس از خراب کردن گوشی خودشان با عصبانیت، کامنت‌های انتقاد شدید و شکایت و بسیاری را در صفحه یوتیوب این فرد اوکراینی نوشته‌اند.

یکی از این کاربران خسارت دیده عصبانی خطلب به این مردم آزار آوکراینی نوشته: «واقعا دست شما درد نکند، حالا دیگر با این کاری که شد، سرویس خدمات مشتریان اپل (AppleCare) از خدمات پس از فروش به گوشی من سرباز زده و گارانتی آن را قبول نمی‌کند.»

یکی دیگر از کاربران پیغامی به این مضمون فرستاده که: «کمک! حالا فیش هدفون قدیمی من به سوراخ بدنه آیفون 7 می‌خورد اما گوشی‌ام دیگر کار نمی‌کند.»

یک کاربر عصبانی دیگر نوشته : «بعد از ایجاد سوراخ روی بدنه، صفحه آیفون من سیاه شد و دیگر روشن نمی‌شود.»

یک نفر دیگر کامنت گذاشته: «من دستورات را طبق فیلم تو مو به مو انجام دادم. حالا موبایلم کار نمی‌کند. آیا حالا برای راه انداختن مجدد گوشی نیاز هست تا برنامک (app) خاصی را برای آیبفون دانلود و نصب کنم؟»

جدید‌ترین مدل تلفن همراه هوشمند آیفون اولین مدل از این سری گوشی‌ها است که به جای سوکت معمولی هدفون بر روی آن یک درگاه اتصال رعد خاص شرکت اپل (lightning port) تعبیه شده است که جهت اتصال این گجت همراه به رایانه به کار می‌رود.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

نقل از سایت استاندارد انگلیس،

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها