لاریجانی پس از ارائه گزارش وزیر اقتصاد:

خارج از قوانین مصوب مجلس کسی حق ندارد توافق FATF را بپذیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای توافق با FATF اگر تعهدی خارج از قوانین مجلس به وجود بیاید حتماً این تعهدات باید به مجلس بیاید و جای دیگری نمی تواند آن را تصویب کند.
کد خبر: ۹۵۰۱۰۳
خارج از قوانین مصوب مجلس کسی حق ندارد توافق FATF را بپذیرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداو سیما علی لاریجانی پس از ارائه گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی به نمایندگان درباره توافق با FATF افزود : ما سه قانون درباره پولشویی و مبارزه با تأمین منابع مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی تصویب کرده ایم و لازم می دانیم که آنها به درستی اجرا شوند.

وی تصریح کرد: آقایان در مذاکراتی که با FATF داشتند یک برنامه اقدامی را ارائه کردند و حتماً در بعضی موضوعاتی که مربوط به 2017 و 2018 ارائه شده ملاحظاتی است و حتماً‌ کسی که می رود و مذاکره می کند باید این ملاحظات را مدنظر داشته باشد.

لاریجانی تأکید کرد: حالا در هر رتبه ای که می خواهیم قرار بگیریم اصل این است که چارچوب های قانونی رعایت شود.

وی افزود: اینکه آقایان تذکر دادند و گفتند مرکز پژوهش ها گفته است که این موضوع مصوبه مجلس را داشته باشد بله گزارش مرکز پژوهش ها وجود دارد و آنجایی که نیاز به مجلس باشد باید حتماً انجام شود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: شما صرفاً بر اساس سه قانون مصوب مجلس می توانید مذاکره کنید نه چیز دیگری.

وی گفت: تمام آنچه که در مجلس تصویب شده چه در تعریف تروریسم و تبصره ای که گفته شد و چه مسائل و چارچوب های دیگری که باید رعایت شود، مسائل در شورای عالی پولشویی بحث و گفته شد.

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: آقای طیب نیا توضیح دادند که در گذشته هماهنگی هایی با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی شده بود و آقای ذوالنور (نماینده قم) هم گفتند که لازم بود از قبل هماهنگی های بیشتری انجام می شد و این حرف درستی است و وقتی حرف درست زده می شود شما هم تمکین کنید.

رئیس مجلس افزود: کمیسیون اقتصادی هم بررسی های خود را انجام دهد و با مرکز پژوهش های مجلس، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم مذاکره داشته باشد.

وی خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از این پس اقداماتی که وزارت اقتصاد انجام می دهد حتماً‌ کمیسیون اقتصادی مجلس را در جریان بگذارند تا از طریق آن مجلس هم در جریان قرار بگیرد.

لاریجانی تأکید کرد: قرار ما این است که هر اقدامی که می خواهد انجام بشود در چارچوب قوانین مصوب باشد و برای موارد خارج از مصوبه ها باید حتماً از مجلس اجازه گرفته شود و کسی حق ندارد خارج از چارچوب، اقدامی را بپذیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها