دو گل باغ زندگی: اوضاع جامعه به شکلی شده است که برای برخی از آدم‌ها احترام به پدر و مادر نه تنها از یاد رفته، بلکه آن را به سخره هم می‌گیرند. گاهی در اخبار به خبرهایی برمی‌خوریم که هم موجب انزجار و نفرتمان می‌شود و هم تعجب ما را برمی‌انگیزد.
کد خبر: ۹۴۹۶۱۷
توصیه های شهروندی /ا حترام به دو گل باغ زندگی

چگونه یک پسر برای مال دنیا یا مخالفت پدرش با موضوعی خاص که به صلاح اوست، قادر است بدون کمترین احساسی وی را بکشد یا مادرش را به قصد کشت کتک بزند؟ این مساله تنها در مورد پسرها صدق نمی‌کند، بلکه برخی از دختران نیز در هتک حرمت پدر و مادرشان دست پسران را از پشت می‌بندند.

واقعا افسوس! بچه که بودیم در مدرسه معلم می‌گفت اولین جامعه خانواده است که همان پدر و مادر عضو اصلی آن هستند. و همه ما می‌دانیم که این دو چه نعمت بزرگ خداوندی هستند اما شاید آن‌قدر ارزش این دو گل نایاب را ندانیم و بعضی مواقع با رفتار و حرکاتمان یا برخوردهای تند و زننده دل آنها را ندانسته بشکنیم. احترام کمترین چیزی است که ما باید برای پدر و مادرمان قائل شویم.

مادر و پدر هر کدام جایگاه خاص خود را هم برای خداوند و هم برای فرزندانشان دارند. ای کاش ارزش این دو گل خوشبو و هدیه خدایی را بدانیم.

متاسفانه بعضی‌ها بنا به دلایلی وقتی پدر و مادر پیر می‌شوند آنها را در آسایشگاه سالمندان می‌برند.

اشکالی ندارد، ولی حداقل آنها را تنها نگذاریم آدم‌ها وقتی پیر می‌شوند خلق و خویشان تغییر پیدا می‌کند و از کوچک‌ترها توقع دارند. ما هم پیر می‌شویم و دوست داریم به ما احترام بگذارند.

همیشه آنها را با کلمات محترمانه شما و ایشان خطاب کنیم فراموش نکنیم که پدر و مادر جایگاه بالا و ارزشمندی نزد خدا دارند. حتی اگر مرحوم شدند حتما هر از گاهی سر مزار آنها رفته و برایشان یک فاتحه از کلام قرآن هدیه کنیم و شادی روح‌شان خیراتی بدهیم.

ضمیمه چاردیواری - اعظم سادات سید برقی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها