نوجوانی که در آب‌های یکی از سواحل شرقی استرالیا مشغول موج سواری بود، با جراحات شدید حاصله از حمله کوسه سفید در بیمارستان بستری شد.
کد خبر: ۹۴۹۵۶۲
حمله مرگبار کوسه سفید به نوجوان موج‌سوار + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تلگراف، «کوپر آلن» نوجوان 17 ساله پس از آنکه در اثر حمله کوسه سفید و گاز گرفته شدن از ناحیه بالای ران و پای چپ در ساحل لایت هاوس شهر بالینا در ناحیه نیو ساوت ویلز استرالیا به شدت مجروح شد به بیمارستان محلی بالینا منتقل و در آنجا بستری شد.

-

این موج سوار مجروح با کمک دیگر موج سواران حاضر در صحنه حادثه به سرعت از آب بیرون کشیده و به ساحل آورده شدکه در آنجا یک پرستار سعی کرد تا خونریزی او را متوقف کند و اقدامات اولیه پزشکی را بر روی او انجام داد. سپس موج سوار جوان در حالی در حالی که وضعیت جسمانی پایداری پیدا کرده بود به بیمارستان انتقال یافت.

-

بازرس پلیس ریچموند «نیکول بوس» گفت: « نوجوان مجروح در حالی توسط مردم به ساحل منتقل شد، جراحات و پارگی حاصله از گاز گرفته شدن توسط کوسه سفید بر روی ناحیه بالای ران و پای چپ این نوجوان مشهود بود و در آنجا یک پرستار که در ساعت خارج خدمت خود در حال تفریح بود به کمک وی شتافت.»

-

وی افزود: « ما تخته موج سواری نوجوان را که آثار گاز و دندان‌های کوسه بر روی آن مشخص بود ، برای شناسایی نوع کوسه مهاجم به واحد صنایع اولیه بالینا فرستادیم. پس از آن تمام سواحل ناحیه بالینا به مدت 24 ساعت تعطیل اعلام شد و یک هلیکوپتر نیز برای دید‌بانی و تصویر برداری هوایی به پرواز روی منطقه حادثه پرداخت. در عملیات هوایی گشتی – شناسایی که صورت گرفت، 3 کوسه سفید دیگر نیز توسط گارد ساحلی نیو ساوت ویلز در آن منطقه ردگیری شدند که یکی از آنها یک کوسه سفید 3.5 متری و دیگری کوسه سفید عظیم 4 متری بود. به این علت که هیچ کس ندیده بود که کدامیک از این کوسه ها موج سوار جوان را مورد حمله قرار داده‌اند، هر 3 کوسه به بیرون از منطقه ساحلی وبه نقاطی دور در دریا رانده شدند.»

-

هر سال به‌طور متوسط 80 مورد حمله کوسه به انسان در نقاط ساحلی سراسر جهان گزارش می‌شود که فقط 6 مورد از این حملات کوسه‌ها مرگبار هستند. احتمال این که یک انسان در حمله کوسه کشته شود نسبت به تلفات بلایای طبیعی بسیار کمتر است. به طوری‌که احتمال کشته شدن توسط صاعقه زدگی 33 برابر کشته شدن توسط حمله کوسه است.

-

بیشترین کوسه‌هایی که به انسان‌ها حمله می‌کنند از انواع کوسه‌های سفید عظیم ، کوسه ببری و کوسه گاوی هستند که اکثر این حملات در سواحل شرقی آمریکا گزارش شده‌اند. البته آمار تلفات انسانی در سواحل آفریقای جنوبی به خاطر ازدحام توریست‌ها از همه جا بیشتر است. به گفته محققان حملات کوسه‌ها به موج سواران به علت اشتباه گرفتن شناگرها و موج سوارها با طعمه‌های طبیعی کوسه‌ها صورت می‌گیرد.

-

مترجم: جواد ودودزاده - جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها