سارق خودرو که درحال فرار از دست پلیس با دوستش تصادف کرده و مرگ او را رقم زده بود، در جلسه دادگاه منکر قتل عمد شد.
کد خبر: ۹۴۹۵۱۹
سارق خودرو هنگام فرار دوستش را کشت

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از بامداد دوشنبه 20 اردیبهشت سال 92 و به دنبال تصادفی مرگبار در شرق تهران آغاز شد. در جریان تحقیقات پلیسی مشخص شد، ماموران کلانتری تهرانپارس به سه سرنشین یک خودروی پژو پارس مشکوک شده و از راننده خواستند توقف کند، اما او بدون توجه به اخطار پلیس فرار کرد و در یک کوچه بن‌بست گرفتار شد.

پس از توقف خودرو یکی از سرنشینان پژو از ماشین به بیرون پرید، اما زمانی که قصد فرار داشت، زمین افتاد و در همین زمان راننده پژوی در حال حرکت با دنده عقب، همدست خود را زیر گرفت و متواری شد. فرد مصدوم به نام سعید در همان محل فوت کرد. در ادامه تحقیقات هویت یکی از دوستان سعید به نام محمد 23 ساله که از دزدان سابقه‌دار بود، شناسایی و دستگیر شد که او به قتل اعتراف کرد و گفت: خودروی پژو پارس را با یکی از دوستانم به نام مهران دزدیده بودیم.

با تکمیل تحقیقات، پرونده برای محاکمه به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و دو متهم پرونده صبح دیروز به ریاست قاضی حسین اصغرزاده پای میز محاکمه قرار گرفتند.

در ابتدای جلسه، نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست اتهام محمد را قتل و سرقت خودرو اعلام کرد. اتهام مهران هم سرقت خودرو بود.

در ادامه اولیای دم مقتول برای قاتل پسرشان تقاضای قصاص کردند. پدر سعید گفت: زمان قتل من و همسرم مسافرت بودیم. چند بار با خانه تماس گرفتیم که سعید به تلفن جواب نداد. با تلفن همراهش تماس گرفتیم که مردی به آن جواب داد و خود را مامور پلیس معرفی کرد و خواست سریع به تهران بازگردیم. وقتی به تهران آمدیم متوجه ماجرا شدیم. سعید نمی‌دانست خودرو سرقتی است وگرنه سوار آن نمی‌شد.

رئیس دادگاه هم با تفهیم به محمد از او خواست به دفاع از خود بپردازد که پسر جوان گفت: شب حادثه همراه مهران به خانه سعید رفتیم و مواد کشیدیم. سپس من و مهران به خیابان‌های اطراف رفته و برای تفریح یک خودروی پژو پارس سرقت کردیم. بعد به دنبال سعید رفتیم و او پشت فرمان نشست. وقتی گشت کلانتری به ما شک کرد، درحال حرکت، با سعید جای خود را تغییر دادیم و من رانندگی کردم. زمانی که در کوچه بن‌بست گرفتار شدیم، نفهمیدم سعید پیاده شده و در حال فرار با او تصادف کردم.

رئیس دادگاه: متوجه برخورد خودرو با مقتول نشدی؟

متهم به قتل: فکر کردم با سنگ برخورد کرده‌ام.

در پایان هم مهران در برابر اتهام سرقت، از خود دفاع کرد. پس از دفاعیات متهمان، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها