از سرگیری پروازهای تهران با هواپیماهای جدید

ATR تحول در فرودگاه های ایران را آغاز کرد

هواپیماهایی که فعلاً پیش‌قرارداد‌ شده است

‌پرواز نمایشی هواپیمای ATR-72 در‌ ایران +عکس

هواپیمای ATR-72 که قرار است شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران چندین فروند از آن را خریداری کند، روز گذشته در آسمان مهرآباد پرواز آزمایشی داشت.
کد خبر: ۹۴۹۱۸۷
‌پرواز نمایشی هواپیمای ATR-72 در‌ ایران +عکس

‌به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی ‌هما‌، پس از اجرای برجام و امکان امضا تفاهم‌نامه بین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران‌ و شرکت هواپیماسازی ATR یک فروند هواپیما از نمونه مدل‌ سفارش داده شده از روز گذشته پرواز نمایشی خود را در آسمان فرودگاه مهرآباد انجام داد.

‌این هواپیما امروز و فردا در چند فرودگاه ایران با شرایط متفاوت عملیاتی و به منظور ارزیابی توانمندی و قابلیت‌های فنی و عملیاتی پرواز خواهد داشت تا توسط تیم متخصصان ‌هما‌ ارزیابی شود.

بنابر اعلام ایران‌ایر، هواپیمای ATR-72، جدیدترین نسل هواپیماهای شرکت ATR است که وارد ایران می‌شود و خرید این هواپیما در راستای پاسخگویی بیشتر به تقاضاهای مردم‌ کشور به خصوص در شهر‌ها و فرودگاه‌های کوچک‌تر و در پی درخواست‌های استانداران و نمایندگان مردم در مجلس ‌شورای اسلامی انجام شده است.

‌پیش‌‌بینی می‌شود با ورود این هواپیما به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران‌ علاوه بر گسترش پروازهای استانی سایر شهرهای کوچک در شبکه پروازی ‌هما‌ قرار گیرد.

ظرفیت این نوع هواپیما 70 نفر است که برای مسیرهای کوتاه‌برد استفاده می‌شود؛ مصرف سوخت بسیار پایین، شرایط عملیاتی سهل و عدم نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد برای تجهیزات فرودگاهی از جمله مزیت‌های هواپیمایATR-72 است.

به گزارش فارس در پیش‌قرارداد‌ ایران‌ایر با کمپانی ATR که 50 درصد سهام آن در اختیار کمپانی ایرباس است، 20 فروند هواپیمای ATR در دوره‌ 3 تا 4 ساله تحویل هما خواهد شد، البته طبق گفته مدیرعامل ایران‌‌‌ایر رقم خرید هواپیماهای ATR در پیش‌قرارداد بسیار کمتر از یک میلیارد یورو است‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها