مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به وجود 80 هزار ویلای استیجاری در استان گفت: تنها اندکی بیش از یک درصد این ویلاها شامل 943 واحد دارای مجوز و پروانه فعالیت از این اداره کل هستند .
کد خبر: ۹۴۹۱۸۰
جولان ویلاهای استیجاری در مازندران

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا، دلاور بزرگ نیا در گفت و گو با خبرنگاران افزود : دریافت و صدور مجوز ویلاهای استیجاری در 2 سال اخیر سیر صعودی گرفته است، بطوریکه تا سال 93 تنها 15 ویلا مجوز و پروانه فعالیت داشتند .

وی با اشاره به اینکه طرح صدور مجوز و پروانه فعالیت برای ویلاهای استیجاری به عنوان مصوبه هیات وزیران از سال 1386 آغاز شد ، ادامه داد : در این سال ها مسیرپرفراز و نشیبی گذشت امااز سال 93 پیگیری و جدیت بیشتری در این خصوص دیده شد .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یکی از دلایل شتاب گیری دارای مجوز شدن ویلاهای استیجاری استان را «تشکیل کمیته امنیت گردشگران» عنوان کرد و افزود : این کمیته در 22 شهرستان با حضور فرمانداری ، رئیس اداره میراث فرهنگی ، دادستان ، نیروی انتظامی و اطلاعات با برگزاری جلسات متعدد ساماندهی این ویلاها را پیگیری کردند .

وی ادامه داد: با پیگیری های مستمر هم اکنون صاحبان ویلاهای استیجاری مجاب به گرفتن مجوز و پروانه از اداره کل میراث فرهنگی مازندران شدند .

به گفته بزرگ نیا ویلاهای استیجاری دارای مجوز همچون هتل و مراکز اقامتی زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی با نصب امکانات امنیتی همچون دوربین های مداربسته در محوطه ویلاها و کنترل مستمر واحدهای نظارتی چتر آسایش و امنیت برای موجر و مستاجر را فراهم می کنند .

وی از صاحبان دیگر ویلاهای استیجاری مازندران خواست تا با مراجعه به اداره میراث فرهنگی شهرستان ها و ارائه مدارک نسبت به گرفتن مجوز و پروانه فعالیت خود اقدام کنند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
masud
-
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
۰
۰
باسلام-خوبه كه میراث فرهنگی حالا بعداز30سال تازه داره پیگیری می كنه؟باید حتما معضلات متورم بشن تا اقایون دست بكار بشن-البته حالا مسافرا وضعشون خوبه خودشون ویلا دارن به مسافراجازه میدن!زمینهای مارو ازما خریدن شهرك زدن بازم خودش بهره می برن! نمی دونم قراره قرارماهم مثل فلسطینیااز دیارخودمون بیرون شیم و یك مشت تهرونی مفرح و پولدارشمال مال خودشون كنن!كی باید به فكرفروش زمین و وطن تو شمال باشه البته كه همه اینها ریشه در بی پولی بیكاری و بی كفایتی مسئولین داره كه باعث فقر میشه و كشاورزی اقتصاد اول ما حالا دیگه داره فراموش میشه حداقل در غرب مازندران.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها