واکنش قاسمی به سخنان وزیر خارجه امارات:

تکرار ادعاهای بی اساس واقعیات تاریخی را تغییر نمی دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، وزیر خارجه امارات را به واقع گرایی و اجتناب از تکرار اتهامات واهی و بی اساس توصیه کرد و گفت: تکرار ادعاهای بی اساس واقعیات تاریخی را تغییر نمی دهد.
کد خبر: ۹۴۹۱۱۸
تکرار ادعاهای بی اساس واقعیات تاریخی را تغییر نمی دهد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی روز یکشنبه اظهارات تکراری و بی اساس عبدالله بن زاید در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را رد کرد و اظهار داشت: تلاش وزیر خارجه امارات برای فرافکنی و متهم ساختن دیگران به بی ثبات کردن اوضاع منطقه در حالی صورت می گیرد که ابوظبی در سال های اخیر نقش سنتی محافظه کارانه خود را به نفع بازیگران تندرو و جنگ افروز منطقه کنار گذاشته و به جای کمک به کاهش تنش ها، مشوق عمیق تر شدن شکاف ها و گسترش جنگ افروزی بوده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر این باور بوده و هست که آنچه منطقه را در لبه پرتگاه مصائب و فجایع جبران ناپذیر قرار می دهد، سیاست های حمایتی از تروریسم تکفیری بوده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با تاکید بر این که جزایر سه گانه ایرانی جزو لاینفک قلمرو سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: تکرار ادعاهای بی اساس واقعیات تاریخی را تغییر نمی دهد.

قاسمی با تاکید بر لزوم اتخاذ سیاست های واقع بینانه و ضد خشونت و تروریسم از سوی تمامی کشورهای منطقه برای عبور از ناآرامی های کنونی، وزیر خارجه امارات را به واقع گرایی و اجتناب از تکرار اتهامات واهی و بی اساس توصیه کرد.

وزیر خارجه امارات متحده عربی روز شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد: ایران از زمان دستیابی به توافق هسته ای با قدرت های جهان در سال گذشته به هیچ وجه وقت را برای تضعیف امنیت منطقه تلف نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها