گزافه‌گویی وزیر خارجه دولت مستعفی یمن:

از ایران به شورای امنیت شکایت می‌کنیم

عبدالملک المخلافی در گفتگو با رویترز از قصد دولت مستعفی یمن برای طرح شکایت از ایران در شورای امنیت خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۰۰۹
از ایران به شورای امنیت شکایت می‌کنیم

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، یمن قصد دارد به دلیل آنچه که آن را "انتقال سلاح به نیروهای انصارالله" عنوان کرده است از ایران به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند.

عبدالملک المخلافی - وزیر خارجه دولت مستعفی یمن – در گفتگو با خبرنگار رویترز ضمن اعلام این خبر مدعی شد نیروهای انصارالله یمن از تسلیحاتی استفاده می‌کنند که از ایران برای آنها فرستاده می‌شود و برخی از این تسلیحات به تازگی در مرز یمن و عربستان کشف شده‌اند.

وی که پس از شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل همچنان در نیویورک به سر می‌برد، در ادامه و بدون اشاره به مداخله آشکار عربستان در امور داخلی یمن مدعی شد دولتش با استناد به مدارک و تصاویری که از قاچاق سلاح به یمن جمع‌آوری کرده است، در حال طرح شکایت از ایران در شورای امنیت سازمان ملل است.

نیروهای وفادار به «عبد ربه منصورهادی» رئیس جمهور فراری یمن و عربستان سعودی که از مارس 2015 در حمایت از آنها در این کشور مداخله نظامی کرده است، تاکنون بارها در اظهاراتی بی‌اساس، ایران را به حمایت از نیروهای مخالف منصور هادی و تامین سلاح برای آنها متهم کرده‌اند. اتهامی که ایران باوجود آنکه انصارالله را تنها قدرت مشروع در یمن می‌داند، همواره آن را رد کرده است.

المخلافی در حالی در مصاحبه با رویترز مدعی قاچاق سلاح از ایران به یمن شد که عربستان سعودی در یک دخالت نظامی آشکار با تسلیحات خریداری‌شده از آمریکا و انگلیس علناً جمعیت غیرنظامی یمن را هدف حملات خود قرار می‌دهد.

وی در این مصاحبه در پاسخ به خبرنگار رویترز که دلیل کشتار غیرنظامیان یمنی از سوی عربستان را از او جویا شد، تلفات غیرنظامیان یمنی در حملات جنگنده‌های سعودی را «اغراق‌آمیز» خواند و گفت: کشته شدن مردم عادی نیز بخشی از جنگ به شمار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها