نخستین بار در کشور انجام شد

تولید فرش و گبه ارگانیک در فارس

مرکز تحقیق، توسعه و تولید فرش و گبه ارگانیک در فارس راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۴۹۰۰۴
تولید فرش و گبه ارگانیک در فارس

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: مرکز «تحقیق، توسعه و تولید فرش و گبه ارگانیک» با هدف ترویج و تولید فرش و گبه سبز، سالم و ارگانیک و ارائه گواهی‌نامه سبز، سالم و ارگانیک فعالیت خود را به مرکزیت شیراز آغاز کرده است.

شاهپور قنبری افزود: امروزه در کنار تلاش هایی که برای حفظ و ارایۀ زیبایی و اصالت طرح و نقش فرش دستباف ایرانی صورت می‌پذیرد، کیفیت و سلامت الیاف، مواد اولیه و رنگزاهای موجود در فرش‌های نفیس دستباف نیز باید بر اساس استانداردهای معتبر بین المللی برای مصرف کنندگان جهانی به ویژه در کشورهای توسعه‌یافته قابل شفاف‌سازی و ارائه باشند که این مرکز با تعامل و همکاری با سازمان‌های تخصصی و مرجع بین‌المللی در این بخش فعالیت خواهد کرد.

قنبری تصریح کرد: خوشه فرش فارس با هماهنگی مرکز ملی فرش ایران، از شرکت «اکوتکس» اتریش به عنوان شناخته شده‌ترین مرجع تایید ایمنی و سلامت منسوجات برای مصرف کنندگان جهان برای بازدید از واحدهای تولیدی فارس دعوت کرده است.

«خوشه فرش فارس» که ماه پیش به عنوان خوشه برتر کشور انتخاب شده است فعالیت خود را در قالب برنامه‌های توسعه خوشه‌های صنعتی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، از اردیبهشت سال پارسال آغاز کرده است.

احمدعلی احمدپور - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها