وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: رفتار برخی از کشورهای منطقه مثل سعودی‌ها چنین است که به آب و آتش می‌زنند تا حمایت آمریکا را از دست ندهند و مدام با آمریکایی‌ها لابی می‌کنند چون تمام مشروعیت و حیات خود را وابسته به چتر حمایت آمریکا می‌دانند.
کد خبر: ۹۴۸۹۶۸
ظریف: سعودی‌ها به آب و آتش می‌زنند تا حمایت آمریکا را از دست ندهند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با جمعی از ایرانیان مقیم آمریکا گفت: هر جا که ما باشیم چه در ایران و چه در آمریکا، قلبمان برای ایران می‌تپد.

محمد جواد ظریف ادامه داد: به تصویر واقعی و غرورآفرینی که در مباحث علمی از ایران می‌بینم، افتخار می‌کنم.

وی با یادآوری امنیت در جمهوری اسلامی ایران، افزود: در حالی‌که دنیا نگران منطقه ما و آشوب و افراط و تندروی‌هایی است که بر جهان تاثیر خواهد گذاشت، اما ما در امنیت هستیم.

ظریف گفت: رفتار برخی از کشورهای منطقه مثل سعودی‌ها چنین است که به آب و آتش می‌زنند تا حمایت آمریکا را از دست ندهند و مدام با آمریکایی‌ها لابی می کنند چون تمام مشروعیت و حیات خود را وابسته به چتر حمایت آمریکا می‌دانند.

ظریف خاطرنشان کرد: اما مردم ما با این همه فشار و تهدید هرگز سر خم نکرده‌اند و دلیل آن این است که "مردم ایران" امنیت ما هستند و امنیت ما درون‌زا است.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما از نیویورک، وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: امثال سعودی‌ها به خارجی‌ها نیاز دارند تا امنیت‌شان تأمین شود و نه مردم خودشان و این تفاوت ما با آن‌هاست.

او دربخشی دیگر از صحبت‌های خود افزود: خارجی‌ها می‌دانند اگر به آنها وابسته شویم ما را به کرنش وا می‌دارند اما اگر حضور مردم در صحنه رای، علم و اقتصاد باشد، هیچ تحریمی کارساز نیست.

ظریف ادامه داد: تحریم معیشت مردم را به مخاطره می‌اندازد اما نمی‌تواند مردم ایران را از آرمان‌ها و باورهای خود جدا کند.

ظریف در ادامه تصریح کرد: همان تحریم‌ها باعث شده با وجود بالا و پایین شدن قیمت نفت باز هم به رشد اقتصادی مثبت رسیدیم و این امر با وجود این است که آثار کامل برجام را به‌خاطر اعتیاد آمریکایی‌ها به تحریم ندیده‌ایم.

وزیر امور خارجه گفت: باید با خودباوری و امید به آینده‌ی بهتر تلاش کنیم با وجود اینکه شاید عقاید مختلفی داشته باشیم اما باید برای ایران قدم برداریم.

وی افزود: ایران امروز در چشم مردم منطقه و دنیا یک کوه است و کسی نباید مدام ضعف‌ها و ایرادها را به دیگران نشان دهد.

ظریف تاکید کرد: این به این معنی نیست که ضعف‌ها را نبینیم و فراموش کنیم ولی باید واقع‌نگر باشیم با این همه سلاحی که کشورهای منطقه می‌خرند چرا امنیتی مثل ما ندارند؟ چون دموکراسی ندارند و مردم با آنها نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
-
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
۰
۰
خیلی مرده این ظریف. تموم حرفاش منطقی و مردم پسنده. یه دیپلمات واقعی.....من كه به عنوان رئیس جمهور بعدی از همین حالا بهش رای میدم و براش تبلیغ میكنم.

نیازمندی ها